Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Doktor Glas är ett triangeldrama så de har kanske piffat upp handlingen med lite mord och sånt? Fast när jag läste fick jag intrycket att de snarare skulle försöka sexa till det hela för att få filmen säljande.Ska ni se filmen? Själv är jag pessimistisk till att göra en film av en berömd bok. Efter att ha sett trailern verkar man försöka skapa spänning men det var väl igentligen inte så mycket spänning i boken eller var det?
Skulle vilja påstå att mordet i boken är en central del, så vad menar du med att piffa upp den med mord?Doktor Glas är ett triangeldrama så de har kanske piffat upp handlingen med lite mord och sånt? Fast när jag läste fick jag intrycket att de snarare skulle försöka sexa till det hela för att få filmen säljande.
Där ser man och jag fick för min bristande bildning, haha. Jag tog fel på "Pälsen" av samma författare, Doktor Glas har jag faktiskt inte läst.Skulle vilja påstå att mordet i boken är en central del, så vad menar du med att piffa upp den med mord?
Det som var kul var såklart att jag gjorde bort mig helt@vilde Vad var roligt?
Du menar att själva mordet var upp piffat jmf med hur det beskrevs i boken?Doktor Glas är ett triangeldrama så de har kanske piffat upp handlingen med lite mord och sånt? Fast när jag läste fick jag intrycket att de snarare skulle försöka sexa till det hela för att få filmen säljande.
Samtidigt är det ju frågan om olika tidsepoker, då boken skrevs och då filmen gjordes.Jag skulle gärna se filmen men den känns inte så viktig så jag måste se på bio. Väntar tills den kommer på någon tv- kanal, för det brukar ju de flesta filmer göra.
Däremot när jag ser filmer som är baserade på böcker och i detta fall en så gammal bok så försöker jag att inte koppla ihop dem så mkt utan försöker se dem så fristående som möjligt. Annars blir det bara så konstiga jämförelser där man tänker att något inte är lika bra som boken.
Ska ni se filmen? Själv är jag pessimistisk till att göra en film av en berömd bok. Efter att ha sett trailern verkar man försöka skapa spänning men det var väl igentligen inte så mycket spänning i boken eller var det?
Så gör jag med, det enda som funkar tycker jag! Det gör att t ex Varats olidliga lätthet funkar bra både som film och som bok, det är två fristående konstverk. Och tv-serien med kommissarie Lynley funkar ju inte alls som filmatisering av böckerna, men ser man det som en tv-deckare som råkat använda samma namn så funkar det bra (särskilt de avsnitt som är skrivna för tv och inte är baserade på bödker... ) Jag misstänker att det kommer vara en klok hållning med Doktor Glas. Romanen är ju ett mästerstycke på sitt sätt. Filmen kommer inte kunna vara det på SAMMA sätt. Sen återstår ju att se om den är ett mästerstycke, lite bra eller helt kassJag skulle gärna se filmen men den känns inte så viktig så jag måste se på bio. Väntar tills den kommer på någon tv- kanal, för det brukar ju de flesta filmer göra.
Däremot när jag ser filmer som är baserade på böcker och i detta fall en så gammal bok så försöker jag att inte koppla ihop dem så mkt utan försöker se dem så fristående som möjligt. Annars blir det bara så konstiga jämförelser där man tänker att något inte är lika bra som boken.
Det finns ju många bra filmer baserade på berömda böcker, så jag ser inget problem med det i sig. Däremot vet jag inte om just den här verkar så lovande?Ska ni se filmen? Själv är jag pessimistisk till att göra en film av en berömd bok. Efter att ha sett trailern verkar man försöka skapa spänning men det var väl igentligen inte så mycket spänning i boken eller var det?