Dokument Inifrån - Vaccinkrigarna (SVT)

Jag kanske bara förstod dig fel när du tyckte att det var viktigt med detaljer.

Du frågade om jag tyckte att det var fel att säga att vaccinet innehöll kvicksilver och jag svarade "Nej". Vi kommer verkligen inte längre om du tänker återgå till att tillskriva mig åsikter jag inte har.
Återigen, att säga att vaccinet innhöll kvicksilver är korrekt däremot är det (troligen) fel att säga att det användes som adjuvans och även om det i sammanhanget är en detalj så har det betydelse eftersom frågan om kvicksilver i vaccin är mycket debatterad.
 
Återigen, att säga att vaccinet innhöll kvicksilver är korrekt däremot är det (troligen) fel att säga att det användes som adjuvans och även om det i sammanhanget är en detalj så har det betydelse eftersom frågan om kvicksilver i vaccin är mycket debatterad.

Och jag skrev ju också att kvicksilver i form av tiomersal användes som konserveringsmedel. Samt att det inte var fel att säga att vaccin innehöll kvicksilver men att om det var viktigt med detaljer, så...

Ja, jag läste på wiki nu som jag skrev och där finns källorna om du är intresserad. Jag har inte läst dem själv utan nöjer mig i det här fallet med wikis sammanställning.

Jag nöjer mig med att snabbläsa sammanställningen på wiki också och konstaterar att där står om att det råder vetenskaplig konsensus om att oron för användningen av tiomersal i vaccin är obefogad.

Mao samma sak som man kan läsa hos alla andra trovärdiga källor.

Jag hoppas att du funnit ordväxlingen lärorik och givande i största allmänhet. Nu har jag roligare saker för mig. Hej på dig!
 
Och jag skrev ju också att kvicksilver i form av tiomersal användes som konserveringsmedel. Samt att det inte var fel att säga att vaccin innehöll kvicksilver men att om det var viktigt med detaljer, så...



Jag nöjer mig med att snabbläsa sammanställningen på wiki också och konstaterar att där står om att det råder vetenskaplig konsensus om att oron för användningen av tiomersal i vaccin är obefogad.

Mao samma sak som man kan läsa hos alla andra trovärdiga källor.

Jag hoppas att du funnit ordväxlingen lärorik och givande i största allmänhet. Nu har jag roligare saker för mig. Hej på dig!
Du gick ju helt bananas för att jag inte direkt letade upp vetenskapliga artiklar som specificerade vilket placebo som använts för Pfizers vaccin och då hade jag ändå tagit mig tiden att läsa igenom en hel artikel du länkade till och som visade sig vara fel och istället gav stöd för vaccimkritikernas påstående.

Och nu orkar du inte läsa igenom en sida på wiki ens trots att du fått direkt hänvisning. Men jag kan ge den där står bl.a. följande:

Thiomersal allergy has decreased in Denmark, probably because of its exclusion from vaccines there.[28] In a recent study of Polish children and adolescents with chronic/recurrent eczema, positive reactions to thiomersal were found in 11.7% of children (7–8 y.o.) and 37.6% of adolescents (16–17 y.o.). This difference in the sensitization rates can be explained by changing exposure patterns: The adolescents have received six thiomersal-preserved vaccines during their life course, with the last immunization taking place 2–3 years before the mentioned study, younger children received only four thiomersal-preserved vaccines, with the last one applied five years before the study, while further immunizations were performed with new thiomersal-free vaccines.[29]

Det tyder åtminstone i mina ögon som någon form av påverkan på immunsystemet.

Men hej på dig själv, jag släpper också gärna diskussionen med dig.
 
Det är ganska underligt att de som beskriver vaccinkritiker som "antivaxxare" och annat för att försöka förlöjliga istället för att bemöta sakfrågor själva verkar vara ungefär lika oseriösa. Som t.ex. att påstå att det är fel att säga att vaccin innehöll kvicksilver blabla, jag roade mig med att kolla hur även mycket ansedda tidskrifter som Nature brukar formulera sig och de skriver ofta precis som jag gjorde och det här forumet är ju inte Nature precis. Snacka om att ha fel alltså.
 
Jag lyssnde till hela (nästan) podden och mitt intryck var ganska blandat, jag tyckte en del saker förklarades otydligt och att det var för mycket trams men ändå ganska underhållande att lyssna till och med viss "inside" information.

En sak undrar jag över, han påstod att vacciner testas mot placebo i blindstudier och det är något vaccinkritiska säger inte stämmer utan att jämförelsen sker mot något annat vaccin och biverkningar på så sätt riskerar att döljas.

Jag vet inte vilket som är rätt ochn om det är så vilket skälet är till att använda andra vaccin med möjliga biverkningar och inte ett riktigt placebo. Det låter underligt tycker jag.
Det är direkt ologiskt att tro att ett vaccin testas mot ett annat. Då gäller det att vaccinproducenterna samordnar sin testning och dessutom har vaccin med samma urval samtidigt i FAS III studier. På det måste alla företag förvanska sina vaccinstudier.

Det största problemet med den teorin är att det lär bli mycket svårt att få något vaccin godkänt om placebogruppen visar sig ha bättre eller likvärdig skyddseffekt. Det blir liksom att döda sin produkt att testa på det viset. Men klart, visar den sig vara mycket bättre än konkurrentens vaccin som agerar "placebo" så är chansen bra att det är en bra produkt.
 
1608924784403.png


🤪 😝
 

Liknande trådar

Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
621
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Rosett
·
Övr. Hund När jag slog på TV:en idag var det ett intressant program om räddningshundar på SVT 1. Det är ett norskt program som dels följer...
Svar
2
· Visningar
499
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 259
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp