Bukefalos 28 år!

Dolda fel försäkring

H

hundar

ÄR det någon som vet om dolda fel försäkringen följer med katten eller gäller den bara mellan uppfödare o kattungeköpare. (ja eller valpköpare)

Om kattunge/valp köpare omplacerar katten/hunden följer den med eller förfaller den?
 
Sv: Dolda fel försäkring

Den gäller (precis som garantier) bara mellan uppfödare-första köpare. Sedan är det ju alltid en fråga om bevisföring, ingen på försäkringsbolaget vet ju vilka jag sålt till i första hand och vilka som sålt vidare, så rent teoretiskt skulle man kunna driva det utan att någon upptäckte. Jag skulle dock aldrig prova det...
 
Sv: Dolda fel försäkring

ÄR det någon som vet om dolda fel försäkringen följer med katten eller gäller den bara mellan uppfödare o kattungeköpare. (ja eller valpköpare)

Om kattunge/valp köpare omplacerar katten/hunden följer den med eller förfaller den?

Jag tror att den gäller oavsett.
 

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
912
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 965
Senast: Sel
·
Övr. Katt Pga olika anledningar har jag ett tag letat nytt hem till mina bebisar, både för min och deras skull. Det är ju förbannat jobbigt men...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp