Domani-täcken - är de verkligen så dåliga??

athena

Trådstartare
Jag har två inackorderingar som i höstas kom hit med två splitter nya Domani-täcken. Rejäla vintertäcken vad det verkade... Jag tyckte passformen var rätt dålig men de låg ju kvar på hästarna och de fick inget skav så det var ändå ok.

Nu har det gått ca 4 månader med täcke varje dag, och båda täckena är helt kass! Det ena har jag fått lägga bort, det går inte att använda (det är ju inte bara att dra fram symaskinen heller...). Det andra används fortfarande men det är gränsfall. Jag lagar provisoriskt med silvertejp men det duger dåligt.

Täcken verkar vara helt kassa på att stå emot vanligt hagbus. Vi har väldigt lugnt ändå i våra hagar, stora utrymmen, fri tillgång på grovfoder, aldrig nånsin ser jag att de bråkar.

Har också en annan inackordering som går m täcke varje dag och det har inte fått en skråma.

Så nu börjar jag ju verkligen fundera över om de är så j-a dåliga de här täckena? De var tydligen rätt dyra också... Vad är era erfarenheter?

Sv: Domani-täcken - är de verkligen så dåliga??

Jag har ett Domani regntäcke. Första sommaren var det hel OK - om man bortser från den katastrofalt dåliga passformen. Andra sommaren tyckte jag att det läckte lite, och tredje sommaren var det fullständigt värdelöst.
Jag tvättade täcket en gång varje höst, innan jag lade in det för vinterförvaring - dvs tålde mitt Domanitäcke inte ens två tvättar innan det var helt odugligt.:mad:

Immer

alla mina.. har iaf 5 stycken som jag haft i över ett år är fortfarande hela och fina och sitter bra på mina ponnysar.
det enda är väl kanske att knäppet till bensnöret har gått av på ngt täcke..

Mitt Domani regntäcke fungerar jättebra !

Hade ett flugtäcke från Domani och det hade så fruktansvärt pissigt dålig passform att jag inte har vågat prova ngt annat täcke från Domani.

Hej!

Mitt domanitäcke är helt underbart.. Ja, inte passformen, såklart, det är lite för stort... Men det håller för regn, snö, vind osv. Pållan gillar det och trots att hennes hagpolare är en täckesätare har han inte lyckats ta hål på det. /Lavinia

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 041
Senast: Emine
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte... 16 17 18
Svar
345
· Visningar
25 914
Senast: Otherside
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 454
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 136
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka