Domani vs Pikeur

Wysiwyg

Trådstartare
Hur är Domani-ridbyxorna i formen och storleken? Hur är de att rida i? Hur är kvalitén?

Pikeur har jag redan hört mycket om och frågat mycket om, men kan man säga att strl 40 är samma som andra ridbyxors 38?

Har nämligen tänkt köpa ett par av varje :D

Sv: Domani vs Pikeur

Har 36-38 i "vanliga" byxor.Köpte ett par Domani i 40 men tyckte de var snäva kring knäna.Hade jag tagit 42 hade de blivit för stora i midjan.Så det bästa är att prova ordentligt.

Glömde skriva att Domani är ju billigare och går inte att jämföra kvalitetsmässigt med Pikeur,men helt ok för det priset.

Jag har bara testat Domani i affären, men tyckte att dom hade väldigt konstig passform. satt åt väldigt mycket på vissa ställen och hängde löst på andra. testade både strl 34, 36 och 38.
Och jag brukar normalt sett ha jätte lätt att hitta byxor, allt i strl 36 brukar passa. Men det borde ju finnas andra som dom sitter bra på.

Pikeur däremot sitter perfekt överallt :d

jag har ett par, tycker dom är helt ok. dock går dom ej att jämföra med pikeur.

men dom är rätt små i strl. dock fick ja mina billigare då de var felsydda så de är smalare i benen.

Dom helskodda Domani är helt hopplösa... stora i midjan och trånga över knäna. dvs ingen bra passform.
Har även ett par tygskodda och dom sitter som ett smäck:) snygga också.
Men ska du ha helskodda så ska du absolut välja Pikeur dom är outstanding:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 450
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 388
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka