Texaz

Trådstartare
Har lite fundering kring domar.

Ett ärende som varit uppe i tingsrätten, och dom skulle meddelas 27 september. Helt plötsligt meddelas att domen ska komma 2 oktober istället, är det vanligt att domar skjuts fram?

Går det att se domslut på nätet? Om man vill ha ut en dom, hur gör man? Jag har inget nummer på målet, bara namn på målsägande...

Har ingen egentlig aning om hur det fungerar, så hoppas kunna få svar här!:)

Sv: Domar

Det är inte jättevanligt, men det händer då och då att domen skjuts upp. Det behöver inte vara något konstigt med just det målet utan det kan bara vara att någon blivit sjuk eller att det är massiv arbetsanhopning så att den inte hunnit skrivas färdigt. Men det kan också vara så att rätten behöver ha en fortsatt överläggning av någon anledning och att det fördröjer saken.

Om det är ett väldigt uppmärksammat mål så kan du hitta i alla fall en sammanfattning av hur det är dömt på nätet (via http://www.domstol.se/ ) men inte med personuppgifter och sådant. Vet du vilken tingsrätt domen ska ges av så kan du ringa dit och få besked om hur det har gått efter kl 11 samma dag som domen meddelas. Om du ringer domstolen i förväg kan du också fråga om du kan få domen via e-post när den meddelas (det erbjuds i alla fall parterna men jag är inte säker på hur man gör med utomstående).

Sv: Domar

Tusen tack!

Verkar som att man ska kunna få den via mejl;) Är inget stort mål alls, men rör en bekant som ev kan behöva hjälp att tolka det hela.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 335
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
20 255
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka