Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Texaz skrev:Jag tror inte att det går att få dispens. Dopingreglerna är ju utformade för att skydda djuren, det är inte särskilt snällt att tävla med en häst som inte är fräsh, oavsett vad för fel det är. Tror nog att du får skippa denna tävling, det kommer väl fler??
Texaz skrev:Och jag tror att mugg är smärtsamt för hästen. Nu vet jag i och för sig inte hur angripen din häst är, men om du är tvungen att ta till en salva med karens så är det väl ingen lindrig mugg, jag menar, det finns ju fler salvor.Jag tror att det är svårt att få dispens för då skulle ju alla fall prövas individuellt. Det är väl det som är anledningen till att man har generella regler.![]()
Texaz skrev:Jag menar bara att det nog är bättre att byta salva, för dispensen är nog att glömma. Det är nog i såna fall många som skulle vilja ha dispens för att kunna använda diverse medikamenter och fortsätta tävla.
fejko skrev:Ja men det är ju för att hästen inte ska lida av muggen som jag använder salvan. Det är väl ändå bättre att tävla med en symptomfri häst en en som är kraftigt angripen men "odopad"?
fejko skrev:Ja men det är ju för att hästen inte ska lida av muggen som jag använder salvan. Det är väl ändå bättre att tävla med en symptomfri häst en en som är kraftigt angripen men "odopad"?
CosmicQueen skrev:Du skriver att du använder salvan för att hästen inte ska lida av muggen... Mao måste den ju ha ont, eller![]()
Du får helt enkelt skippa tävlingar då du behandlar med något som har karens, det är lika för alla...
fälttävlansnörd skrev:Förstår inte riktigt vad vi diskuterar här?!
DOPING KOMMER ALLTID ATT VARA DOPING!
Varesig de gäller muggsalva eller ett prestationsförhöjande preparat.
Å du, det kommer fler tävlingar...
RebeckaKihlberg skrev:Ger du en häst med smärta "Butta" så blir den också "symtomfri", men man tävlar den inte ändå :smirk: .
En häst som är kraftigt angripen av mugg brukar vara ganska så svullen och kanske tom halt så de hade absolut inte gått att tävla hästen.
Hästen ska ju inte stå under någon form av behandling utan vara frisk vid tävling.
Reglerna om doping finns ju till för en anledning, hästen välbefinnande.