Bukefalos 28 år!

Dosering örter?

Sv: Dosering örter?

Ja, men jag jämför likartade sårskador som jag behandlat med olika salvor, och tyckt mig fått olika bra resultat.
 
Sv: Dosering örter?

Men ringblomma ingår ju ofta i hudsalvor och sägs ha läkande effekt på sår, sprickor och andra hudproblem? Jag har själv använt en ringblomssalva till häst, och tyckte den var utmärkt.

Sesquiterpenerna i ringblomman och dess släktingar är ett av de vanligaste allergiframfallande ämnena i växtvärlden, både vad gäller allmän överkänslighet och lokal irritation typ kontakteksem.

Det är inte omöjligt att ringblomman har positiva effekter på vissa tillstånd. Den tycks kunna hämma vissa virus och tillväxt av vissa typer av celler men stimulera andra celler bla vissa vita blodkroppar. Jag vill inte skåpa ut den.

Men jag tycker om man har ett tillstånd med svår mugg, av såvitt jag förstått okänd anledning, så är alla medel som har minsta risk att irritera huden inifrån eller utifrån det första man utesluter. HH
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kan man ge dräktiga ston örter ? Vet att det finns vissa man inte får ge, men dom som dom inte varnar för är dom OK att ge ? Har ett...
Svar
8
· Visningar
2 481
Senast: sita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp