Dotter som är ensam i skolan

Sv: Dotter som är ensam i skolan

Sitter tyvärr i liknande sits med min lilla 8åring.

Men vad gäller FK så får ju DU de pengarna du har rätt till (jag tror jag får 1273/månad för min dotter), sen kräver de pappan på pengarna. Det ska du inte behöva bekymra dig om. Bor flickan hos dig ska du ju så klart ha underhåll.
Och jag vet att mitt ex inte har någon möjlighet att betala till FK men jag får pengarna ändå. Jag har för mig att det är så att han får behålla 100.000/år för 'egen del' och sen är det väl 10% på överskjutande belopp och barn han ska betala. Sen går FK in och täcker om han inte tjänar nog. Så fick jag det förklarat, men det är ett par år sen så det kanske har ändrats.

Jag lider med både dig och din dotter.
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Jo det vet jag, sen hur jag ska kunna få honom att tala om sina kostnader,men det får väl FK ta reda på.
Jag är så less på att slåss med idioten, han tror att det växer jobb på träd, men jag kan inte göra mer än att söka jobb, har fått flera arbetsgivares rek att mitt cv och personliga brev är utmärkta, men med alla uppsägningar bland lärare finns det många som är övertaliga som får tjänsterna i första hand om de är behöriga och det kan man inte säga mkt om. Jag söker ju inte bara lärarjobb utan allt som finns.
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Men skit i honom! Ansök om underhåll hos försäkringskassan. De får ta tag i honom och få fram informationen de behöver. Trotsar han myndigheter och inte vill samarbeta kan han få böter och till och med fängelse.

Ansök om underhåll!! Du behöver inte ens prata med honom eller säga ett piss om det hela. Sluta vara rädd och stå på egna ben!
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Jo problemet är att han bor 100 m bort, och vi måste kunna komma överens gällande vårdnaden, annars kommer det bli problem för mig när jag söker jobb, jag har ingen annan att be om att ta hand om barnet, vi bråkar just nu om den 2juli då han ska ut med jobbet och jag jobbar kväll, han kan INTE tänka sig att avstå att gå ut...
Jag begriper inte hur man kan vara så egoistisk, jag måste alltså försöka byta tid på jobbet och hur lätt är det i semestertider?? Finns liksom ingen att fråga förutom ev en kompis om de är i sommarstugan, då kan dottern sova där.
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Ni kommer aldrig att komma överens om du hela tiden ligger i underläge. Du strävar i motvind! Han har ingen respekt för dig eller för er dotter. Han kör sitt eget race och du måste helt enkelt foga dig till honom - vilket du också gör! Ni kommer aldrig att kunna samarbeta, eftersom han inte vill samarbeta. Varför skulle han samarbeta när du hela tiden spelar honom rakt i händerna?

Nä, tuffa till dig och se till att du får vad du har rätt till. Javisst, han kommer att bli sur och arg. Javisst, han kommer att tycka att du är elak. Men samtidigt kommer respekten för dig att byggas upp. Du kommer att bli en starkare människa som han inte kan sätta sig på och han vet att det inte är lönt att försöka köra över dig, eftersom det inte fungerar på det viset.

Sluta spela honom rakt i händerna. Byt inte tid på jobbet, lös situationen på egen hand annars "vinner" han den omgången. Han måste se att du klarar dig jättebra utan honom för att han ska kunna få någon typ av respekt för dig. Låt honom inte sabotera för dig!!
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Jag förstår ditt dilemma. Jag misstänker att jag suttit likadant till om mitt ex haft någon kontakt med dottern.
Han sa till mig redan när jag började ta mod till mig att vilja gå att jag inte skulle tro att jag kunde sluta vara mamma för att vi delade på oss. Jag skulle alltid finnas tillgänglig. Annars så...
*suck*

Jag lider med er och det är ju synd att vi inte bor närmare så kunde man hjälpt varann. :) (men det står dalsland och det är en bra bit från där vi bor) Men du ska INTE ge dig vad gäller underhåll! Det ska han betala och jag som sagt lämnade in en lapp till FK och sen skötte de resten. Började funka direkt. Så får de ta det tjafset och du slipper. Annars får han väl se till att betala hälften för dottern, och det lär vara betydligt mer än 1200....
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

Sitter i en liknande sits som dig.
Krigar om vårdnaden om sonen med exet och har hållit på sedan aug förra året:crazy::crazy:
Kontaktade jurist i dec och det enda det har lett till är fler samtal på soc som inte ger ett piss :grin: Vi hade ju redan varit där.

Vi har nu varannan vecka vilket inte funkar, han vägrar dock gå med på annat.
(Bortsett från att sonen ska bo där helt då) *suck*
Även han anser att jag ska rätta mig efter honom hela tiden och har hemska föräldrar.

Vi bor också nära varandra och han anser att det finns massor med jobb här.
Vilket det inte gör. Inga bussar och inget körkort..
Jag har dock fått jobb, 23 mil härifrån. Kan ju tänka dig scenariot.

Det är tufft och det känns helt hopplöst ibland. Spec när inte ens myndigheterna hjälper en.
 
Sv: Dotter som är ensam i skolan

JA han kan inte fatta att man inte får jobb direkt, han som var arbetslös när jag träffade honom och han hade varit det i 8 år, sen fick han jobb genom sin mamma.
JAg söker ju allt, men är ju riktigt överkvalificerad till många jobb, och lärarjobb som går att pendla till härifrån växer inte på träd, om tre år flyttar jag, då har mina betalningsanmärkningar försvunnit plus att jag är skuldfri förutom CSN då. JAg sitter där jag sitter just nu, men ska prata med soss också. Får se om de kan hjälpa mig att reda ut vad jag har för rättigheter.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 547
Senast: YaHilweh
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 317
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 351
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Min sambos dotter som är 13 år dök upp med fullt med sugmärken på halsen. Jag frågade vad det var för något och vem som gjort dem. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
4 780
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp