Dottern tränar hund

Sv: Dottern tränar hund

Åh så fin film! :D Framförallt tyckte jag att det var jättegulligt när hon fick hunden att hoppa rakt upp i luften.

De enda tipsen jag kan komma med är det som andra redan sagt. Prova att låta hunden vara på matta eller annat golv som inte är lika halt och ha mindre godisbitar ;)
Nu tror jag att det stod att ni bor i Tyskland(?) men i Sverige finns det Sveriges hundungdom och många olika brukshundklubbar har speciell ungdomssektion med lite kurser och annat kul. Kanske det finns något sådant hos er också?

Usch vad avundsjuk jag blir på alla barn som får möjlighet att träna hund så tidigt. Hade jag själv haft möjlighet att börja sådär när jag var så liten, åh vad mycket mer man (förhoppningsvis) hade kunnat idag :angel:

Jo, vi bor i södra Tyskland. Det finns antagligen massor md hundklubbar här men jag har inte letat. Vi har bara gått på vår närmaste träningsanläggning och ska anmäla dottern dit i vår. Vi hade tänkt anmäla henne redan förra våren, men då hade hon så mycket stress i skolan så det var inte riktigt läge för något nytt.
 
Sv: Dottern tränar hund

Åh vad rart!
Och jag säger samma sak som R_C, vad avis jag är!!!
Hunden ser verkligen samarbetsvillig ut och din dotter är jätteduktig. :banana:

Hunden har ett perfekt lynne för oss Han är lagom mycket hund. Och trots sin litenhet så orkar han lätt att hänga med oss på ridturer i skogen. Jag skrittar mest, men orken finns.
 
Sv: Dottern tränar hund

..och så kallar de oss för Buke-maffia :confused:

Trevlig film, du har fått bra tips, har inget att tillägga.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 687
Senast: Gruvan
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 335
Senast: MML
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp