Downloader.Trojan Hjälp!

O

ottopotto

Någon med erfarenhet av denna trojan.
Poppar med jämna mellanrum upp rutor om att Norton har hittat viruset downloader.trojan på min dator. Kör jag en fullständig virussökning med Norton kan programmet inte hitta något virus, inte heller Adaware SE kan hitta det. Bägge programmen är uppdaterade.

Har avaktiverat systemåterställningen och startat datorn i felsäkert läge och kört norton+adaware, startat igen, gått in på regedit och kollat filerna.

Hittar här under hkey current user + hkey local machine en fil som heter wuauclt.exe och som helt klart är misstänkt!!
Känns inte som detta är windowsupdatefilen! Då jag ögerklickar på denna och väljer ta bort, försvinner den, men kommer tillbaka igen.

Nu till frågan: Hur får jag bort download.trojan???
Eller: Hur får jag bort filen wuauclt.exe så att den försvinner PERMANENT???

Snälla, hjälp!!! :(
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Eftersom att jag har precis samma problem som du kan jag inte svara på det. Men som du önskar jag hjälp med det. Fattar bara inte var jag fått det ifrån.
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Heter den bara Downloader eller något mer typ Downloader.Dyfica.D?

Vad har du för operativsystem?
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Datorn lever sitt eget liv....downloader.trojan heter den alltså bara. Massor av träffar får man när man söker på google. Har bl.a. varit inne på den sidan som du tipsade om. Tyvärr får man inte någon hjälp av den heller...

Har windows xp.

Symantec kan inte heller hjälpa till. Blir toookig snart!!!
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Då är det väl bara att formatera om burken. TYVÄRR!

Jag hade det problemet med en annan trojan och för att bli av med allt så var jag tvungen att blåsa burken.

Lycka till!
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Ja, suck...
Det värsta är att jag gjorde det häromdagen. Återställde till fabriksinställningar...
Utan nätverkskabeln i. Kör norton + adaware det första jag gör. Och det första som händer är just att det poppar upp en ruta där det står att norton har hitytat downloader.trojan i min dator...

Tack ändå!!
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Då har du inte formaterat om, du har bara gjort en systemåterställning.
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Jaha....

Fast jag har ju därigenom skapat en ny systemkontrollpunkt. Dvs jag kan ju inte ändra tillbaka datorn till ett tidigare datum. Dessutom har ju datorn raderat samtliga program och sparade dokument. Har förlorat massor av bilder och texter. Suck...

Systemåterställning på datorer har jag ju gjort, men inte någon sådan här....

Allt började i a f om från början. Tack för att du valde windows xp bla bla bla.
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Nu har jag fixat datorn!! Överlycklig!! :banana: Trojanen är väck, och med den alla skräpfiler. Datorn funkar nu perfekt!!

Tack för tipset! Hade bara återställt den tidigare på F10. Formaterade nu om den.
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Jag gjorde en riktig formatering, men det fortsatte ändå. Får leta vidare.
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Shady! Har du varit noga med att välja alternativet att datorn INTE ska spara några filer utan radera allt som kom till efter installationen. Jag gjorde inte det första gången jag "formaterade", utan jag återställde egentligen bara datorn till fabriksinställningarna.

Gör man det förstnämnda försvinner ju alla filer och trojaner. Enligt info jag har fått från olika supporter är detta enda alternativet när det gäller just downloader.trojan.

När datorn sedan är återställd är det ju viktigt att man inte har nätverkssladd eller modemkabel i, förrän man har installerat sitt uppdaterade antivirusprogram, och gärna adaware + att man kör dessa innan man installerar något annat.

Detta funkade i a f för mig. Hoppas du hittar en lösning! Så trist med all denna skit som finns på nätet. Jag är övertygad om att allt började när jag laddade ner Kazaa....
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Jo jag har gjort som du, men får väl testa ännu en gång :crazy: :mad: . Kazzaa (stavning) skall man passa sig för. Mitt förra kom därifrån. Är så när man har barn som är klåfingriga :crazy:
 
Sv: Downloader.Trojan Hjälp!

Kazaa är en riktig svinstia för virus.
Skulle själv aldrig få för mig att anvädna det programmet på min dator.


Annars har jag ingen aning, låter ytterst konstigt att det inte går att ta bort trojanen (Kommer inte ihåg om det är Trojaner som laddar hem virus till datorn när man surfar?? :confused: )
Och vid en helformatering borde allt vara utblåst ur datorn. :confused:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Bylund
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Varje gång jag startar datorn har jag börjat få upp ett felmeddelande om att Java, eller mer exakt jusched.exe, inte är kompatibelt med...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Riley
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp