Bukefalos 28 år!

Dra av lön på stallhyran?

L

Linkan

Jag har blivit tillfrågad om jag kan ha ridlektioner 1 kväll i veckan. Ersättningen är väldigt låg så om jag ska skatta på den lönen blir det i princip inget kvar. Kan man dra av den ersättningen från min stallhyra (har hästen uppstallad på samma ridskola)? Kommer revisorn att protestera? Är det lagligt?
 
Ska man dra av lönen från stallhyran så är det antagligen olagligt eller så blir kontentan att du får ut samma summa..
 
blir ju samma....de ni kan göra e ju isf att du får en lägre hyra pga.."gäller att vara påhittig"
 
Gör man det lagligt blir det en skattningsbar löneförmån om jag inte misstar mig, så du kommer ändå få ut samma som om du tagit ut det i pengar...
 
Jag skulle hellre rekommendera att du tar upp det med ridskolans ledning och lägga fram förslag på att de personer som är en del i ridskolans verksamhet har ett speciellt boxpris som är lägre.. och det kan gälla alla instruktörer (eller vara ett valbart alternativ) som har hästar uppstallade på ridskolans anläggning..

om inget bestämt pris per lektionstillfälle finns utan bara en boxplats för halva priset om du har en lektion i veckan (gäller såväl de månader du har 5 lektioner som de månader då du har 4 lektioner)

på det sättet handlar det inte längre om bestämda summor oskattade pengar utan som tjänster och gentjänster.. likväl som tävlingsryttare på ridskolehäst får avdrag på hästhyra om de har stalltjänst en gång i månaden..
 

Liknande trådar

Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 093
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 462
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp