Bukefalos 28 år!

Dra ut vargtänderna

A

anna210

Vill dra ut vargtänderna på min treåring. Undrar om det är någon som gjort detta på hallands djursjukhus... Var det dyrt? Hur gick det till?
 
Sv: Dra ut vargtänderna

Jag gjorde det på min häst när han var 7 år och det var helt odramatiskt.

Veterinären kom hem och gjorde det i samband med ordinarie årsbesiktning med vaccinationer av hästar och katter.
Hon gav lite lugnande och lokalbedövade, satte på en munstege och karvade, pillade och petade en stund tills de trillade ut.

Om du absolut nu inte vill till djursjukhus och har fler ärenden och det inte brinner i knuten så att hästen har allvarliga problem kan du lika gärna göra det hemma.

Om du dessutom inte har obegränsat med stålar (det har inte jag) är det ett tips att beställa det i samband med nåt annat som t.ex. vaccination.

Vänligen Kokopelli
 
Sv: Dra ut vargtänderna

Hej! kan vara klokt att göra det på "hemmaplan" vet. brukar kunna se om de måste göras på klinik men de är inte så ofta det behövs...
enl. min vet.

På min pålle så bedövade han å så Liksom pillade han bort vargtänderna med en syl av nåt slag...gick supersnabbt tog kanske 20 min å pållen fick inga som helst komplikationer efter det. Detta gjordes hemma i lagår´n å kostade 700:- men då var de fler hästar i stallet som fick vacciner å likn. så jag slapp står för inställelseavgiften själv.

Mvh: Fia
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 493
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 033
Senast: grodan21
·
Anläggning Jag funderar på att köpa en spridare att dra med fyrhjulingen. Budget max 5000 kr. Vad är vettigt för de pengarna? Det finns ju spridare...
Svar
10
· Visningar
237
Senast: warg
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
449
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp