Bukefalos 28 år!

Dräktig trots allt?

Sv: Dräktig trots allt?

ja de var de jag hade hoppats men tydligen kunde denna inte de:( och tusen kr fattigare blev jag utan något svar:(
 
Sv: Dräktig trots allt?

Det kan vara svårt att säga. Det är ju inte som att stoppa in armen i en kaffeburk. Även rutinerade veterinärer kan ha svårt att säga när de är så¨långt gånga.
Använder man ultraljud kan man ju föra den från äggstock till äggstock, och på så vis få ett hum om livmodern är tom.
 
Sv: Dräktig trots allt?

Jag ska till vet med mina två som jag tror är tomma nästa Tisdag
7/6.
Vet i helsingborg sa att det är svårt att känna eller se med vanligt UL
så långt in i dräktigheten, så dom kanske ska ta utanpå.
det går iaf på försäkringen eftersom hon har blodiga flytningar.
 
Sv: Dräktig trots allt?

men får man köra sitt ston som man inte är säker på då, tänk om hon är dräktig då, då kör man ju enligt jordbruksverkets lagar olagligt:(
 
Sv: Dräktig trots allt?

Fast tror inte det gäller om vet som i mitt fall rekommenderar det.
Pga flytningarna så måste hon undersökas!
Mitt andra sto är det ju 2 mån+ 1 vecka kvar på så henne får man ju köra.
 
Sv: Dräktig trots allt?

Varför tog hon (vet) inte blodprov , det går väll att ta ? ELller är det för sent för sånt ?

Mia
 
Sv: Dräktig trots allt?

För att blodprov redan är taget o detta var neg.

Men vet flera som det visat falskt neg för.
 
Sv: Dräktig trots allt?

Enligt min vet så kan man lita 100% på ett positivt blodprov, men ett negativt kan vara falskt.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 195
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 031
Senast: Skjøldur
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Elvasaga
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp