arces

Trådstartare
Hej!

Bifogar bild på vår aussie tik. Detta är första gången vi planerar valpkull, och är nyfiken på vad ni med erfarenhet tror ang utseendet på magen. Hon ska på dräktighetskontroll nästa vecka, bör vara v.4-5 nu.
 

Bifogade filer

  • 20230712_165749.jpg
    20230712_165749.jpg
    208 KB · Visningar: 122
Hej!

Bifogar bild på vår aussie tik. Detta är första gången vi planerar valpkull, och är nyfiken på vad ni med erfarenhet tror ang utseendet på magen. Hon ska på dräktighetskontroll nästa vecka, bör vara v.4-5 nu.
Jag förstår inte riktigt vad det är du undrar?
Magen ser väl ut som en vanlig frisk mage på en tik?

Tror du får fråga lite mer utförligt för att få svar. :)
 
Jag förstår inte riktigt vad det är du undrar?
Magen ser väl ut som en vanlig frisk mage på en tik?

Tror du får fråga lite mer utförligt för att få svar. :)
Är väl inte så svårt att förstå vad ts menar?
Om hunden ser dräktig ut.
 
Är väl inte så svårt att förstå vad ts menar?
Om hunden ser dräktig ut.
Inte alls självklart för mig.
Kanske en fråga om det är normalt att magen är sådär delad, om de ser ut sådär ifall de är skendräktiga etc etc.

Det som är självklart är klart bara för en själv.
 
Bilden är inte i en bra vinkel för att man ska kunna bedöma om tiken är dräktig eller ej. "Bör vara v 4-5 nu" låter som att du inte är riktigt säker på när tiken parades, för annars så kan man säga exakt dygn räknat från parning. Fem veckor efter parning så börjar man vanligen kunna se att magen blir lite rundare. Underlinjen blir tyngre, midjan börjar fylla ut så att tiken uppifrån blir jämntjock.

Jag hoppas att du har en duktig, kunnig, erfaren och trygg mentor som du alltid kan ställa alla dina frågor till, som tålmodigt delar med sig av sin kunskap, som inte är längre bort än ett telefonsamtal. Använd denna mentor till alla dina frågor, för sociala medier är ett dåligt ställe att få hjälp, tips och råd eftersom du aldrig vet om den som svarar är kunnig och erfaren eller bara tycker väldigt mycket väldigt övertygande. Dessutom kommer du tyvärr alltid riskera att få tråkiga svar från de som gillar att tala om hur okunnig du är för att du ens behöver fråga om saker. Din mentor kan vara din tiks uppfödare eller någon annan erfaren uppfödare som du känner förtroende för och som gärna svarar på dina frågor. När valpningen närmar sig så har man miljoner frågor och då är det skönt att ha sin mentor.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 409
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 985
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Hej på er, Min tik börjar tröttna på att dia så jag tänkte avvänja mina valpar. Förväntad vuxen vikt är ca 23 kg. Jag har gett dem...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp