Dräktiga ston 2014 del 2

Jo, det kan ju bero på att veterinären blir oskyddad, vi löste det enkelt genom att ha stoet i en box och dörren emellan sto och veterinär. Och på min var det inget grävande, fölet var ju fullgånget och inte svårt att hitta.

Om inte annat hade jag tyckt det känts tryggt att veta om läget hos fölet var åt rätt håll.

Jag har haft en som gick 4 veckor över normal tidssättning.

Får väl se vad hon säger när hon kommer ut. Absolut hade det varit skönt att veta hur fölet ligger, men förstår henne om hon väljer att inte göra det. Så länge jag får veta om den är dräktig eller ej så får jag vara nöjd med det.

Känns ju inte helt kört i alla fall, trots att hon gått så länge! Var den liten/mager eller som vanligt? Läst att vissa som går länge blir mindre/svagare nämligen.
 
Känns ju inte helt kört i alla fall, trots att hon gått så länge! Var den liten/mager eller som vanligt? Läst att vissa som går länge blir mindre/svagare nämligen.

Stor som ett hus, svårt att räta ut sig, kunde inte resa sig själv på några dagar-fick mjölka o nappa och träna fölet att stå, stötta den.
 
Mitt sto fick inte en lätt födsel o efter mkt om o men var vi hundra att den var död.
efter 1 h såg vi huvudet med hängande blå tunga.
Vi drog o drog givetvis i krystvärkarna.Det hände inget!
till slut hämtade vi linor för att försöka dra ut det döda fostret för att rädda stoet.
Det blev DV som hade 7 mil o köra.

tillslut får vi ut de stora bogarna o den rör på munnen.
det är fanemig inte sant.:confused:
Den gnäggade ganska omgående o skulle upp med de långa mkt veka benen.
Då kommer Vet.
Vi torkade den efter som stoet inte svarade o låg apatisk.
Reste sig efter 1 h o blöder. blev sedan raskt mkt piggare o vi avstyrde transport på ngt sätt till Strömsholm.
hon tjuter, slår o hingstar sig för att däremellan prata. Hon vill inte bli diad (slår) o fölet får flera små doser i flaska, men hittar inte tuttarna förrän nu.
Damen... jo det blev ett svart stor utan tecken på huvudet o har redan temperament
Har nu diat under övervakning o forts. följer

Är detta sant eller:banana::love:
Efterbörden har dock inte släppt så...

Oj, oj vilken dramatik! Men stort GRATTIS ändå till att det gick bra! Och ett stoföl också! :love:
 
Det närmar sig :)
Dygn 324 idag:
image_zps96afb7d2.jpg
 
Gött avundsjuk på er som snart har era små hos er.
Amanda passerade idag 100-strecket så nu är det "bara" 99 dagar kvar tills lilla "olyckan" beräknas komma
 
Idag borde jag få svar på blodprovet. Klump i magen. Skulle kännas så tråkigt om hon är tom. Så som man väntat. Jag ahr dock bestämt mig för att tänka framåt i så fall. Det är inte hela världen. I så fall åker vi till en seminveterinär som kan göra en grundlig undersökning på henne iom att hon inte brunstar etc. Så vi är redo till nästa år. Hoppas givetvis fortfarande på att det är en liten där inne som behöver massa extra bakningstid. Dygn 370 idag om den nu finns där.
 
Idag borde jag få svar på blodprovet. Klump i magen. Skulle kännas så tråkigt om hon är tom. Så som man väntat. Jag ahr dock bestämt mig för att tänka framåt i så fall. Det är inte hela världen. I så fall åker vi till en seminveterinär som kan göra en grundlig undersökning på henne iom att hon inte brunstar etc. Så vi är redo till nästa år. Hoppas givetvis fortfarande på att det är en liten där inne som behöver massa extra bakningstid. Dygn 370 idag om den nu finns där.
Håller tummarna att hon är dräktig!
 
Blodprovet gav tyvärr negativt resultat. Vilket givetvis känns skit med tanke på att hon både ser och beter sig dräktigt. Usch! Så lång väntan. Var väl för bra för att vara sant tyvärr.
 
grattis:)

Lider med dig mikaela.

KL
Nu är mitt sto plastikopererat i vulva. Hon ska inte ha fler föl, men ska inte behöva fladdra därbak. Fölet sov större delen av tiden- tack o lov.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 822
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp