Dräktiga ston 2021/2022

Jag tycker det är väldigt tyst från de som inte fått föl än. Det kan väl inte bara vara min tjej kvar?

Här känns all progress som önsketänkande. Tyckte juvret var om möjligt ännu större igår kväll. Natten har varit väldigt lugn så det känns som den där bebisen inte alls har bråttom ut. Matte blir så otroligt nojig också eftersom jag sällan känner några sparkar (varit så hela dräktigheten dock).
 
@Marty Kan trösta dig med att jag inte kände mycket sparkar heller. Var också nojig och orolig över det.
Håller tummarna för att hon snart klämmer ut sin bebis så du slipper vänta längre!❤️
 
@Marty Kan trösta dig med att jag inte kände mycket sparkar heller. Var också nojig och orolig över det.
Håller tummarna för att hon snart klämmer ut sin bebis så du slipper vänta längre!❤️
Tack! Idag kände jag åtminstone små livstecken från liten på förmiddagen. Känns lite betryggande i alla fall. Juvret är stort och spänt och väldigt stora kristaller på båda. Slår vad om att det inte är något där när jag kollar ikväll 😅
 
Förmiddagens juver. Ser en massa bilder på fb med betydligt mindre och blekare "proppar" och fölisen ploppar laglydigt ut inom någon dag eller två. Tycker inte det är riktigt rättvist 😅.

Önskar varje gång jag kikar att det ska ha hänt något på mjölken, men icke.

IMG_20220602_102618.jpg
 
Jag tycker det är väldigt tyst från de som inte fått föl än. Det kan väl inte bara vara min tjej kvar?

Här känns all progress som önsketänkande. Tyckte juvret var om möjligt ännu större igår kväll. Natten har varit väldigt lugn så det känns som den där bebisen inte alls har bråttom ut. Matte blir så otroligt nojig också eftersom jag sällan känner några sparkar (varit så hela dräktigheten dock).
Äh men de är 28 dagar kvar här och det känns som en lååång transportsträcka 🙈 jag såg livstecken förra veckan men det går nån vecka mellan gångerna nu. juvret svällde lite mer för 2v sen men det har inte hänt nått mer där heller. Till helgen stallar vi in nattetid för att bevaka så får hon vila ordentligt också. De går på bete nu.

Ni får hålla till godo för om 2-3v kommer jag börja vara orolig 🤓

Här. 300 dygn.
ECCD967F-7BC6-4FC6-BF86-844C796F4848.jpeg
 
Äh men de är 28 dagar kvar här och det känns som en lååång transportsträcka 🙈 jag såg livstecken förra veckan men det går nån vecka mellan gångerna nu. juvret svällde lite mer för 2v sen men det har inte hänt nått mer där heller. Till helgen stallar vi in nattetid för att bevaka så får hon vila ordentligt också. De går på bete nu.

Ni får hålla till godo för om 2-3v kommer jag börja vara orolig 🤓

Här. 300 dygn.
Visa bifogad fil 92075
Så himla fin hon är ❤️

Lika bra att hålla sig lugn så länge det går. Du har nog tid att noja på slutet du med 😅🙈
 
Som jag trodde, kristallerna borta nu ikväll 😅. Tror det trycker på under natten när hon är stilla, sen käkar flugorna på dem så de försvinner samtidigt som hon rör sig lite mer så det inte bildas nya. Hade velat se riktiga proppar eller droppande mjölk. Helst igår 🙈
 
Vi väntar också fortfarande. Dygn 328 här och hon känns inte redo än. Känns fortfarande som vanligt vid bäckenbanden och hade små kristaller för första gången imorse. Ser väldigt sällan att det rör sig där inne. Den som väntar på något gott.....
 
Som jag trodde, kristallerna borta nu ikväll 😅. Tror det trycker på under natten när hon är stilla, sen käkar flugorna på dem så de försvinner samtidigt som hon rör sig lite mer så det inte bildas nya. Hade velat se riktiga proppar eller droppande mjölk. Helst igår 🙈

Mina har aldrig haft "riktiga" proppar eller droppande mjölk, men det har blivit föl ändå, till slut... :) Men sjukt irriterande när de inte följer "uppskriften"!
 
Mina har aldrig haft "riktiga" proppar eller droppande mjölk, men det har blivit föl ändå, till slut... :) Men sjukt irriterande när de inte följer "uppskriften"!
Ja, otroligt irriterande och frustrerande 😅. Hon får gärna föla utan proppar eller mjölk, bara det händer något snart.

Förra gången hade hon proppar och droppade mjölk på kvällen innan hon fölade typ 6h senare. Men förra gången fölade hon också 8 dagar tidigt. Ingen i stallet trodde att Kimbi skulle gå över tiden med tanke på storlek på mage och att hon nästan verkade vara på gång att föla för 2,5 veckor sedan. Men tji! Chansar på en hingst där inne 🙈
 
Alltså, det är ju ändå så att jag kommer bli väldigt förvånad om det finns ett foster i den här magen och tänker födas om en månad. 🤔 Men jag vill ju så väldigt gärna att hon ska vara dräktig, så jag tänker inte ge upp hoppet riktigt än...
Jag har gett upp hoppet nu. Är nästan helt säker på att det inte blir något föl alls här i år. De två som borde föla nu har inga som helst tecken på att det är föl på gång, de är bara smällfeta. 🙄 Och den som ska föla vid midsommar har alldeles för lite mage för att jag ska kunna tänka mig att där finns ett foster. Hon är 22 år och det skulle vara hennes 7e dräktighet i så fall och det är ju inte direkt så att magarna brukar bli mindre för varje gång...
Så, det blir fölfritt här i år, tyvärr....
 
Jag har gett upp hoppet nu. Är nästan helt säker på att det inte blir något föl alls här i år. De två som borde föla nu har inga som helst tecken på att det är föl på gång, de är bara smällfeta. 🙄 Och den som ska föla vid midsommar har alldeles för lite mage för att jag ska kunna tänka mig att där finns ett foster. Hon är 22 år och det skulle vara hennes 7e dräktighet i så fall och det är ju inte direkt så att magarna brukar bli mindre för varje gång...
Så, det blir fölfritt här i år, tyvärr....
Åhnej vad tråkigt 😞 med alla tre dessutom 🥺
 
Jag har gett upp hoppet nu. Är nästan helt säker på att det inte blir något föl alls här i år. De två som borde föla nu har inga som helst tecken på att det är föl på gång, de är bara smällfeta. 🙄 Och den som ska föla vid midsommar har alldeles för lite mage för att jag ska kunna tänka mig att där finns ett foster. Hon är 22 år och det skulle vara hennes 7e dräktighet i så fall och det är ju inte direkt så att magarna brukar bli mindre för varje gång...
Så, det blir fölfritt här i år, tyvärr....
Vilken otur om det inte blir något föl alls ❤️
 
Har inte varit på forumet på väldigt länge, men intressant att läsa om era ston och er väntan. Har själv ett maidensto som är på dygn 355 i dag, har själv haft semester i snart tre veckor, och börjar jobba på tisdag. Som tur är kan jag jobba hemifrån, men detta var inte riktigt planen, men med hästar blir det ofta inte som planerat. Tänker att om jag skriver här så kanske hon kan föla snart :)
 
Var till seminstationen och ”våran” veterinär idag med en annan häst. Frågade om hon kunde fixa med foalcheck när det blir dags och så. Ja de kunde hon.
Så sa hon själv att jag skulle höra av mig när jag trodde det började bli dags. Så kunde hon ha telefonen på även på natten ifall jag behövde assistans 🥹
Och så sa hon att om hon känner haflingern rätt så klämmer hon ut den på nolltid och kommer vara världens bästa mamma❤️ Jag litar blint på henne så hon har säkert rätt 😍

men alltså tryggheten 🙏🏻 Så tacksamt bara att veta att hon finns och ställer upp för oss. 🥹

27 dagar kvar. Känns som en evighet 😄
 
Har inte varit på forumet på väldigt länge, men intressant att läsa om era ston och er väntan. Har själv ett maidensto som är på dygn 355 i dag, har själv haft semester i snart tre veckor, och börjar jobba på tisdag. Som tur är kan jag jobba hemifrån, men detta var inte riktigt planen, men med hästar blir det ofta inte som planerat. Tänker att om jag skriver här så kanske hon kan föla snart :)
Hoppas verkligen att det funkar om du skriver här 😅. Har hon några tecken på att det är dags snart?

För två veckor sedan köpte jag lite choklad jag tänkte var bra att ha som "nödmat" till oss människor vid fölningen. Nu är chokladen snart slut, och jag tänker att om jag äter upp den så fölar hon nog 🙈
 
Hoppas verkligen att det funkar om du skriver här 😅. Har hon några tecken på att det är dags snart?

För två veckor sedan köpte jag lite choklad jag tänkte var bra att ha som "nödmat" till oss människor vid fölningen. Nu är chokladen snart slut, och jag tänker att om jag äter upp den så fölar hon nog 🙈
Nej, inte mer än för ett par veckor sedan, ganska fyllda juver morgon, hon kliar svansen en del nattetid och har lite förvärkar. Mammans första kom på dygn 352, den dagen såg hon inte annorlunda ut än veckorna före. Med senare avkommor var det alltid en liten kristall den morgonen hon fölade, och dygn 335-337. Tänker att Skye, som hon heter, följer mammans mönster, fast med några extra dagar nu. Nedan en bild på Skye för några dagar sedan.
 

Bifogade filer

  • skye 352.jpg
    skye 352.jpg
    113,6 KB · Visningar: 25

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp