Dräktighet

eldione

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan man märker de första tecknen på att katten är dräktig?
Vilka är de olika tecknen man kan se om man följer kattens dräktighet?
Hur märker man om ungarna kommer snart?
 
Tuttarna brular bli röda/ros när de gått i 3 veckor.
Har de den färgen så borde honan vara med bebisar.
Annars märker man det förhoppningsvis på att kattens mage växer, at hon äter mer, blir lat och mer tillgiven.

Tecknen precis innan ankomsten kan jag inte så bra men man kan kolla på tuttarna om det är mjölk i och om magen "åkt" ner. Då är det dax om ett par dagar om den gjort det.
 
Okej, jag vet ju inte exakt när hon parade sig men jag räknar med att det är ungefär två veckor sedan.
Bröstvårtorna är ju alltid rosa på henne, men något jag märkt är att dom står ut inte svullna men står ut. Annars så brukar de ligga "vikta" mot henne.

Hela vintern har hon knappt velat gå ut, vi flyttade i höstas och efter ett tag blev hon rädd för att gå ut. En vecka efter att mamma slarvat med p-pillrerna började hon ränna ute hela tiden. Men nu så har hon lignat ner sig och är som vanligt, hon går ut ett par gånger om dagen och är ute i några timmar, men inte 23 timmar om dygnet.
Sällskaplig är hon ju alltid :smirk:

Men jag fortsättar leta tecken!
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 016
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: Keb71
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Elvasaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp