"dräktigt" sto som brunstat

T

tellpell

Mitt sto som ultraljudades på 18 dgr och var dräktig i början på juli visade brunst i förgår. Hon har fått tre föl tidigare och aldrig resorberat eller kastat. Ska man utgå från att hon resorberat och börjat visa brunst nu. Eller har någon varit med om något liknande och stoet ändå varit dräktigt?
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

hehe...jag kan ge dig svar nästa fredag för då ska mitt "dräktiga" sto som nu brunstar bli kollat av vet :( ....men det känns inte alltför positivt då hon resorberade förra året med, efter 45 dygn...med klara hjärtslag..
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Jag har ett sto som har svåra personlighets förändringar just nu, kom hem från sommarbetet med ett fruktansvärt hingst beteende, stimmar och för liv mot andra ston! (hon är tyst och försynt annars) Hon har avslutat sitt konstiga beteende med att brunsta mer än hon tidigare någonsin gjort......
Jag har bara utgått från att hon har fått för mycket testosteron och bär på ett hingstföl...... Jag tänker dock inte kolla henne då hon breddar ut sig och tiden får utvisa om hon fortfarande är dräktig. Hon kollades på 17 dygn!
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Mitt sto brunstade i slutet av augusti. Då hade hon konstaterats fortfarande dräktig på dygn 90 i veckan innan. Igår kollades hon igen på cirka dygn 150, och var fortfarande dräktig!
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Tack för alla svar. Verkar ju trots allt lite hoppfullt. Har era ston haft tydlig brunst? Det hade mitt, det var ingen tvekan skvätte ordentligt men bara vid ett tillfälle tror jag.
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Mitt sto skvätte tydligt under någon dag, men hon var inte riktigt lika brunstig som hon brukar vara.
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

tellpell skrev:
Mitt sto som ultraljudades på 18 dgr och var dräktig i början på juli visade brunst i förgår. Hon har fått tre föl tidigare och aldrig resorberat eller kastat. Ska man utgå från att hon resorberat och börjat visa brunst nu. Eller har någon varit med om något liknande och stoet ändå varit dräktigt?

Hade ett sto som jag betäckte 4 gånger en sommar. Hon konstaterades icke dräktig. Visade året därpå tydlig brunst i mars. Bestämde mej för att åka till hingst tidigt för att ha gott om tid.
Hon stod för hingst men uppförde sej ändå lite konstigt tyckte dom så innan hon betäcktes kollades hon igen och var.. dräktig. :o Fölade i slutet på juni. Vet som undersökte henne på 16 och 90dgr var ganska generad.
Vanligt halvblodssto med vanlig fölstomage.

Så visst kan de visa brunst!
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Har ett arabsto som konstaterades dräktig med UL i början av juni. Fick hjärtat i halsgropen då vi kunde se att hon visade brunst i september. Hade läst här på Buke att stona kunde brunsta trots dräktighet men vi ville ändå vara säkra. Vet. kom ut och tog blodprov på 135 dagen och vi fick svaret förra veckan, tyvärr inte dräktig...Hoppas det går bättre för er andra :)
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Mitt sto UL i augusti = ej dräktig enl. vet, men ev någon form av vätska i livmodern???! Hon visade "brunst" inom några dagar, varpå hon släpptes ihop med hingsten igen. UL henne i september runt "20" dygnet, och vet. frågade hur gammalt fostret var? - ung. 20 dygn sa jag. Nae, sa vet. det är minst 45-50 dygn... Hon va' alltså dräktig vid första UL... :banana: :o Fick sedan höra av hingstägaren, att de har ett sto som alltid visar en "brunst" fast hon e dräktig. Förekommer alltså... :confused:
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Har ett sto som visar pisse-brunster när hon är dräktig, men aldrig annars...
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Mitt sto "brunstade" hela hösten, vintern och våren innan hon fölade ett fin stoföl nu i maj!
Jag åkte in i oktober och kollade henne igen för alla trodde att hon var tom då hon var så högbrunstig......
Veterinären kollade och hon var dräktig, hon förklarade för mig att ston ser brunstiga ut om dom vill tala om för någon jobbig valack i närheten att dom är dräktiga, enda skillnaden är att dom brukar piska med svansen om dom kommer för nära baken......
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Jag har haft ston som brunstat trots dräktighet vid ett flertal tillfällen. Ett sto (här på betäckning) lät sig till och med betäckas om (fribetäckning) - tackochlov hände inget annat än att fölet kom 4 veckor före beräknad tid, till husses stora förvåning...
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Mitt Connemara-sto brunstade förra veckan. Jag viftade bort det och tänkte att det är sådant som händer. Hon är beräknad till 12 maj tror jag det var.
Hur som haver så kollade vi henne i alla fall och hon är inte dräktig. Dock smällfet och ser dräktig ut.
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Minns nu att vårt sto skvätte en dag i början av sin brunst men efter UL så konstaterades att hon fortfarande var dräktig. Väntar en Good as Gold-föling från henne runt midsommar :D
 
Sv: "dräktigt" sto som brunstat

Hej!
Mitt sto gjorde precis samma sak och jag åkte iväg på ultraLJUD. HOn var fortfarande dräktig och allt såg bra ut. De förklarade att stona kunde bli både "hingstiga" och visa brunstsymtom. De kunde bli lite hur som helst tydligen. Så du behöver nog inte oroa dig så mycket men åk på ultraljud om du känner dig alltför nojjig! Lycka till!!!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 230
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp