Stängselaggregat, flera hagar

DarkInNight

Trådstartare
Jahapp, åskan tog aggregatet.. 🙁

Aggregatet har försörjt två olika hagar och jag har flyttat tråden beroende på vilken hage som används. Det har fungerat men nu när jag ändå måste köpa nytt funderar jag över bättre lösningar.

Antingen köpa ett aggregat med två utgångar. Ca 3000 kr
Eller två aggregat som driver varsin hage. Ca 1500+1500 kr
Eller köpa ett rejälare aggregat som antingen driver ett stängsel i taget alternativt koppla ihop båda hagarna. Ca 3000 kr
 
Om du har mycket vilda djur så skulle jag satsa på att koppla ihop båda hagarna, jag kan ha fel men är inte risken större att de springer rakt igenom om ingen el är på alls?:)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har i nuläget en mindre hage. Ska göra en till som ligger ca 80 m från den befintliga. Som jag förstått så skulle jag kunna koppla...
2
Svar
20
· Visningar
2 461
Senast: warg
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 389
Senast: moonstruck
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 228
K
Foder & Strö Hej! Måste fråga er på forumet - läser en del trådar om vad ni betalar för hö/hösilage per kilo. Nu varierar det ju hur många...
2
Svar
38
· Visningar
3 151
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp