Dränker möss

Haukur

Trådstartare
Min lilla vildkatta har en konstig och ganska jobbig hobby. Hon är stallkatt från början men bor nu inne med mina två andra missar som hon lär sig allt av "monkey see, monkey do" typ.
MEN en jobbig grej som dom andra två aldrig ägnat sig åt är dränkning av möss. Hon lägger helt enkelt sina leksaksmöss i vattenskålen och trycker ner dom under vattnet med tassen, sen plockar hon upp dom och upprepar proceduren. Detta resulterar inte bara i blöta leksaker och smutsigt vatten utan även i att hon ibland "råkar" vippa ur vattenskålen och ofta tar hon inte upp mössen igen utan dom ligger där tills jag upptäcker dom.

Varför gör hon såhär? Är det kul helt enkelt eller är det nåt saddo-drag från hennes dagar som vildkatt (hon är ff kattunge)? Kan utekatter "jaga" på det här viset, att dom helt enkelt dränker sitt byte? Man har ju hört talas om att katter är grymma med sina byten men denna damen har verkligen horn i pannan:o
Detta är alltså inte bara nån gång ibland utan flera gånger dagligen. Nån som har ett liknande monster?

/Jen som måste springa nu och ta ur monstret ur en blomkruka, nu gräver hon efter möss;)
 
Sv: Dränker möss

Har inga svar men måste skratta lite. Vad sött :love: :love:

MissFideli, hjärntvättad av sina katter och tycker alla hyss är gulliga :cool:
 
Sv: Dränker möss

Ha kanske tycker hon "mössen" inne är konstiga (känns döda) och försöker "mjuka" upp dem ? :rofl:
Hon är ju van vid levande möss om hon var ute förut :D
 
Sv: Dränker möss

Har inga svar men måste skratta lite. Vad sött :love: :love:

MissFideli, hjärntvättad av sina katter och tycker alla hyss är gulliga :cool:
HAha, jo visst är hon lite söt men det är mycke jobb med den lilla marodören. Jag som trodde rexar var krävande, du skulle se en huskatt som tror att hon är en devon, DET är nåt att bita i;)


Ha kanske tycker hon "mössen" inne är konstiga (känns döda) och försöker "mjuka" upp dem ? :rofl:
Hon är ju van vid levande möss om hon var ute förut :D

Eller så försöker hon få dom att växa =hon vattnar dom;)
 
Sv: Dränker möss

Så har mina katter också gjort - inte så ofta men dock hittar jag ibland leksaksmusen i vattenskålen alternativt blöta leksaker.
 
Sv: Dränker möss

HAha, jo visst är hon lite söt men det är mycke jobb med den lilla marodören. Jag som trodde rexar var krävande, du skulle se en huskatt som tror att hon är en devon, DET är nåt att bita i;)

Okej, man ska hålla sig till äkta vara alltså :D
Min huskatt ropade på mig en vacker sommardag. Hon hade ett speciellt ljud när hon hade byten med sig, så jag visste att det var nått. Men när jag kom ut och skulle titta så var hon alldeles förtvivlad. I hörnet satt en pytteliten mus/sork (vad dte nu var) som var så optimistiskt kaxig!! Man verkligen såg boxarhandskarna! Min kisse vågade inte gå nära, så jag fick tvinga in henne i lägenheten och släppa ut den lilla. Ville inte att kisse skulle få stryk :p
 
Sv: Dränker möss

:rofl: :rofl: :rofl:

Sen till TS:

Vi har också katter som under vissa perioder lägger sina leksaker i blöt... allt från papperstussar till leksaksmöss...gissa om dom möässen med batterier i inte överlevde DEN behandlingen :angel:
 
Sv: Dränker möss

:rofl: Jag skrattar nästan så jag gråter....

Mina har varierad bytestaktik. Maja som egentligen är oerhört snabb blir så exalterad så hon bara hackar tänder och aldrig kommer sig för att slå bytet. Hanoo är mindre känslosam, man märker inte att han jagar förrän han helt plötsligt satt tänderna i nacken på en mus...
 
Sv: Dränker möss

Och så snackar man om grymma människor som dränker möss.... vi är inte mer än djur i alla fall!
 
Sv: Dränker möss

Vi hade en kattgubbe för några år sen som roade sig med att låta mössen snudd på simma ihjäl sig. Han slängde ner dem i vattenpölar och gick runt och parerade så de inte kunde ta sig upp. När de var helt slut och snudd på döda, då släppte han upp dem på torra land och lät dem smita iväg. Han dödade dem aldrig och åt dem aldrig, men torterade dem. :crazy: Han pulade även ner fåglar under snön om vintern...
 
Sv: Dränker möss

Det finns alltså fler? Det finns fler!!! Det är inte bara jag som har leksaksdränkande katter! :idea:
Oftast hittar jag de dränkta fejkdjuren i skålen på morgonen, men ibland petar Julius (alltid Julius!) i den i skålen och sätter sig bredvid och väntar på att jag ska komma och plocka upp den. Snällt att han leker med matte... Eller tror han att mina tänder inte är så bra, så han lägger maten i blöt åt mig?
Det är som tur är inte varje dag. Bäst att jag inte låter honom läsa den här tråden!

/Sastra som fiskade upp en av vatten uppsvälld, genomdränkt uppdragbar hamster ur vattenskålen senast igår. Den fungerar ff och efter torkning och lite dammsugning av pälsen ser den riktigt hyfsad ut! :D
 
Sv: Dränker möss

Jag tror ärligt talat att det är en betydligt mer human metod att ta livet av mössen än den ordinära.
Katter är verkligen sadistiska med sina byten.
 
Sv: Dränker möss

Vrider mig av skratt! Vad dom kan hitta på dom små liven! :rofl: Mina katter har inte så ordinära lekar för sig, men jag får inte kissa ensam för huskatten. Hon måste va med så hon kan anfalla vattnet när jag spolar. :crazy: Släpper jag inte in henne sitter hon utanför toa-dörren och skriiiiker...
 
Sv: Dränker möss

Min innekatt (Helig Birma)gör precis likadant fast han gör det med sina älskade hårsnoddar eller sin fleece-tygs-leksak. När han var mindre så hade han ofta ut vattnet när han skulle fiska upp sitt "byte". Numera får vattnet vara kvar i skålen.
"Bytet" ligger också ofta kvar... :smirk:
 
Sv: Dränker möss

Hon gör det för att det är skojigt, de dödar inte byten så. Att katter skulle vara grymma med sitt byte är med bara dumheter, de leker med bytena ja, men inte för att de är sadistiska utan för att öva sig. Man ska akta sig för att tillskriva sina djur männskliga egenskaper.
 
Sv: Dränker möss

Vet många katter som gör sådär. Dock har jag inte sett min utekatt dränka några rikiga möss faktiskt. De brukar kastas runt mer...

Min innekatt brukar lägga sina leksaksmöss i matskålen...
 
Sv: Dränker möss

Hon gör det för att det är skojigt, de dödar inte byten så. Att katter skulle vara grymma med sitt byte är med bara dumheter, de leker med bytena ja, men inte för att de är sadistiska utan för att öva sig. Man ska akta sig för att tillskriva sina djur männskliga egenskaper.

Jag är övertygad om att katter är sadistiska.
Alla som någonsin blivit trampad av en vet ;)
 
Sv: Dränker möss

Jorå, en av mina rexar hade den olaten.... men det han dränkte konsekvent var oftast såna där scotch-brite-svampar (kökssvamp som man diskar med du vet). Han äääälskade att apportera dem, men när matte ledsnade på att kasta och lät dem vara så blev alltid resultatet att svampen förr eller senare kastades i vattenskålen där den så småningom fångades upp (indränkt och fin) för leverans till matte igen... ofta i sängen på morgonen. Myyyysigt!! not...:angel:

Så; jag fick helt enkelt inte ha såna framme utom vid styrda lekar då jag var med. :D
 
Sv: Dränker möss

Jag är övertygad om att katter är sadistiska.
Alla som någonsin blivit trampad av en vet ;)

Jo då, jag är med övertygad om att katter kan retas med flit och vara sadistiska.
När min katt inte får som han vill, tex matskålen påfylld när han vill o så, så brukar han retas genom att gå o rulla in sig i köksmattan och ligga där o vänta tills man går förbi, sen sätter han klorna i benen på en:D
Han tycker inte om min sambo heller, så förr när vi hade våra skor inomhus så brukade han gå o krafsa o riva i just min sambos skor, inga andra:devil:
 
Sv: Dränker möss

:D :D :D Ha ha ha ha...
Jag kan se det framför mig!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Tydligen är det folk här som är totalt blinda. Man vägrar tro på att katter kastas ut, att katter överges och dumpas. Hur man så totalt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 517
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp