Bukefalos 28 år!

Sv: Huskatter

Varifrån då?
Jag kommer snart att behöva en katt till.
En har p.g.a. tråkiga omständigheter kommit bort.

Omständigheterna är hanterade nu.

En av dem kommer från ett Katthem utanför Eskilstuna (Ärla), som jag förstått har de ofta vuxna katter som inte kan leva innomhus av div. skäl. En vännina hämtade även en kattunge därifrån som nu för tiden lever som stallkatt! :)

Den andra kissen hämtade min syster från ett katthem i sthlm, kommer inte ihåg vilket så här på rak arm men kan ta reda på det.
 
Sv: Huskatter

För att återknyta till den ursprungliga tråden så finns det en och annan solskenshistoria även här.

Förra hösten skulle jag åka ned och fodra hästarna. Kommen en bit på väg svänger jag runt ett hörn och på en grusväg har det stannat en röd bil. Jag kollade till och började fundera på vad de gjorde när jag såg att tösen (ca 12 år) böjer sig ned och släpper ut något ur bilen. Sedan kör bilen snabbt därifrån. När jag tittar upp till höger får jag se en inte helt liten kattunge (kanske några månader) sitta och titta sig förvirrat omkring.

Kvickt hoppade jag ur bilen och sprang upp i skogen till den förvånade katten. Inom en minut var han i min famn och sedan stängde jag in honom i hundburen. Ringde en god vän som jag vet är förtjust i katter. Han lyckades framåt kvällen hitta ett nytt hem åt katten, men då var vår dotter redan helsåld på katten.

Vi har ingen aning om var han kommer ifrån, tror dock att han haft det bra och eftersom bilen var danskregistrerad så skulle de nog stänga sommarhuset för vintern och då kunde de väl inte ta med katten. Han bor numera hos oss, fruktansvärt snäll och sällskaplig och till och med min katthatande make älskar denne katt. Så ibland slutar det lyckligt! Dock säkert alltför sällan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 530
Senast: vallhund
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Pudlan
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 572
Senast: tanten
·
Övr. Hund Skriver anonymt eftersom de personer det handlar om är mina hyresvärdar, varför detta är lite känsligt. Läget är alltså såhär; Grannen...
Svar
16
· Visningar
2 781
Senast: Ensam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp