Dragbil- Personbil eller SUV?

Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Jo det är den jag menar, blev väldigt besviken då jag trodde att den skulle vara bra. Sen kanske jag jämför med chevan vi har också som är riktigt stark.

Mina saabar har alltid startat vintertid utan problem, men däremot kan jag hålla med om att det inte är den ultimata dragbilen. :)
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

*kl*

Ts: Du hade väl en Discovery innan, eller minns jag helt tokigt?

Om du byter till en bil som inte har "riktig" fyrhjulsdrift så brukar det vara bra om bilen du byter till har Haldex-drift. Det är lite dyrare system men är man van vid riktiga fyrhjulsdrivna bilar som tex landrover så kan det vara en besvikelse annars när man kör "fyrhjulsdrivna" suvar.
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Jag tog en 80min lektion på bilskola och sen körde jag upp med eget ekipage :) Det behöver inte kosta mer än lämp, teoriprov, körprov och en uppfräschningslektion på bilskola.

BE är mycket mer praktiskt, bättre investering i framtiden!
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Jag är Discolös för närvarande. Sålde min av samma anledning - det skulle kosta multum att fixa till den till slut (jävla miljöpartiser och deras utsläppskrav), men jag letar efter en ny. Har kört häst med alla möjliga bilar, och ingen har varit så bra som Discon. Enda nackdelen ska väl i så fall vara att bakluckan inte gick att få upp helt, men eftersom jag hade ett tripexdrag, fick man upp dörren rätt ordentligt mkt ändå, och det var inga problem att få ut sadel o dyl ur bakluckan.

V8'an kan kanske vara ett alt om du inte pendlar längre? Jag har faktiskt aldrig ens övervägt en diesel, även om skatten hamnar runt fem om man lastbilsreggar den.
Reservdelarna är rätt ordentligt billiga, sambon som är bilmeck, tappade hakan första gångerna vi beställde reservdelar. Enda som kostar, är luftfjädringen, om man har en Disco II. Sen är det rätt tråkigt att det är så svårt att få tag på manuella, för automatlådorna är rätt mkt dyrare att renovera/laga/byta ut, och håller inte alls lika länge. Det är mitt stora problem just nu - att hitta en ny manuell.
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Hade en diesel automat disco 2:a.... den var ju stadig som en gud.. och länge leve riktig 4*4...
Men inte hållbart när den inte håller sig hel :(

Så en billigare bil tills jag har råd att köpa nya Subaru Forester... typ 2015 kanske.
Borde väl ha kommit ner en bit i pris på två år iaf?

Har bara hört gott om subaru tidigare så dom tror jag är bra bilar :)
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Är du sugen på en "personbil" så har jag en Subaru Legacy 3,0 sedan som jag drar med.
Den har 245 hk, så den är mycket rolig att köra med. :D
Automatlåda med möjlighet att växla manuellt.
Drar med släp ca 1,5 l/mil (bensin).
Får dra 2 ton!
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Nyfiken på vad er bil har för beteckning? Bra att veta om man skulle vilja byta bil. :)
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Ur transportstyrelsens uppgifter ;)

Fabrikat: KIA SORENTO 2,5 CRDI EX
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2008
Årsskatt, kr: 6261
Slagvolym, cm3: 2497
Växellåda: AUTOMAT
Drivmedel 1: DIESEL

Motoreffekt, kw: 125,0
Effektnorm: EG
Max hastighet, km/h: 182,0
Ljudnivå dB, vid körning: 71
Ljudnivå dB, stillastående: 80
Bränsleförbrukning, blandad körning: 8,6 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 228,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,3 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 193,0 g/km
Bränsleförbrukning, stadskörning: 11,0 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 289,0 g/km




Kolmonoxid, CO: 0,3140 G/KM
Kväveoxider, NOX: 0,2630 G/KM

Kolväten och kväveoxider, THC + NOX: 0,2840 G/KM
Partiklar: 0,0500 G/KM
 
Sv: Dragbil- Personbil eller SUV?

Nej inte personbil som sådan... nya forester ska enligt hemsidan bli både lite större och högre än nuvarande modell... så jag förväntar mig att den blir som en äldre modell av santa fe ungefär... perfekt storlek :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp