Dragon 465

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Athos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 928
A

Athos

Jag har en skötpolle som är efter Dragon 465 och jag undrar om någon skulle kunna berätta lite om denna fantastkiska hingst för mig? :)

Sv: Dragon 465

Eftersom du bor i Järfälla kan jag inte låta bli att undra om din sköthästs mamma heter Kathleen Pride?

Dragon förddes 1967 och dog 1994. Han födes som isabell men mörknade med åren, han nedärvde dock färgen.

Dragon var 162 cm och elitpremierad. När han godkändes fick han exteriöra omdömet:
Vackert huvud, väl ansatt hals, djup bål. Välbenad med korrekta inskeningar. Goda rörelser.

Dragons pappa Gaspari 340 var den förste svenske avelshingst som tävlade på hög nivå. Han var internationell dressyrhäst och deltog i två OS. Han vann också SM i dressyr ett flertal gånger. Till skillnad från sin far lämnade Dragon främst hopphästar. T o m 1993 hade han 6 avkommor i svår hoppning och 1 i svår fälttävlan, hingsten Robbin 698.

Till och med 1993 hade han betäckt 1075 ston.

Jag har själv känt två ston e Dragon och valacken som jag undrar om du är skötare på. Dom har temperament allihopa :D

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
655
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 390
Senast: Murray
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 546
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka