Dressyr med frieser?

I går var jag på pay and ride och testade LA:3 för första gången! Har ridit en del av linjerna hemma och på träning, men aldrig hela programmet innan. Är så osäker på lång bana, testade några LB:2 i fjol och tyckte det var vidrigt. Min tränare och jag konstaterade att det programmet varken passar mig eller hästen, för många raksträckor där vi tappar allt. Så beslutade att det var bättre att fortsätta på kort bana så långe som möjligt. Nu var jag nyfiken på om det skulle funka eller inte. Fick 60,6% trots en felridning och ett par klumpiga missar av mig. Red LA:1 också, som uppvärmning, och upplever att bedömningarna var rimliga, som på vanlig tävling. Så nöjd, var inte så läskigt som jag trodde det skulle vara :cool::)

Haha, vi kan bara rida raksträckor. Så fort jag vill något så svarar han med att släppa ryggen och köra upp huvudet. Bättre nu men inte alls ngt att visa upp på tävling - om vi nu hade sådana ambitioner.
Men spännande! Jag gillar LA:3 programmet :)
 
Haha, vi kan bara rida raksträckor. Så fort jag vill något så svarar han med att släppa ryggen och köra upp huvudet. Bättre nu men inte alls ngt att visa upp på tävling - om vi nu hade sådana ambitioner.
Men spännande! Jag gillar LA:3 programmet :)
Ja, LA:3 kändes trevligt! Efter det har vi gjort en superdålig tävlingsdag där vi hade glömt framåtbjudningen hemma. Nu ska vi på det igen på lördag, hoppas det går bättre :banana:
 
Kul, stort lycka till åsså får du rapportera!! :D
I dag gick det betydligt bättre. Andraplats i LB:1! Domaren var uppenbarligen nöjd med vad hon såg. Själv saknade jag lite framåtbjudning och försökte ordna det till LA:1. Blev lite för bra..... Galoppfattningar med skruv och studs och när han blir lite het hamnar han lätt bakom lod. Så betydligt sämre resultat men det var mitt fel, hästen gjorde vad jag bad om egentligen. Men, totalt sett så nöjd med dagen!
 
I dag gick det betydligt bättre. Andraplats i LB:1! Domaren var uppenbarligen nöjd med vad hon såg. Själv saknade jag lite framåtbjudning och försökte ordna det till LA:1. Blev lite för bra..... Galoppfattningar med skruv och studs och när han blir lite het hamnar han lätt bakom lod. Så betydligt sämre resultat men det var mitt fel, hästen gjorde vad jag bad om egentligen. Men, totalt sett så nöjd med dagen!
Härligt!!! Grattis :D
 
Nu har vi visat upp oss på premieringen. Kadrilj med 4 ekipage. Ett som tävlar MsvB, ett som tävlar MsvC, vi som tävlar LA och ett ekipage som är på väg mot tävlingsbanorna. Det var riktigt roligt! Publiken verkade uppskatta det också. Film finns på frieserhästföreningens fb-sida, tyvärr utan presentationen som var av oss innan vi började rida.
 
Det är kul nu iaf. Jag vet inte om det är kylan men pålle är så mycket piggare nu, vilket gör att drivet blir så mkt bättre och det blir lite lättare att sitta. Han börjar så sakta bli starkare och trot eller ej, vi laborerar med lite (väldigt lite) samling. Fast mer i form av variationer av tempo. Men att tänja lite. Superkul.
Mindre kul är min tennisarmbåge som jag har haft sedan i våras som gör att det är onajs att rida somliga dagar
 
Det är kul nu iaf. Jag vet inte om det är kylan men pålle är så mycket piggare nu, vilket gör att drivet blir så mkt bättre och det blir lite lättare att sitta. Han börjar så sakta bli starkare och trot eller ej, vi laborerar med lite (väldigt lite) samling. Fast mer i form av variationer av tempo. Men att tänja lite. Superkul.
Mindre kul är min tennisarmbåge som jag har haft sedan i våras som gör att det är onajs att rida somliga dagar

Litet inflik: En bra kiro ska kunna fixa tennisarmbåge.
Det är ju dumt att ha ont i onödan. 😊
 
Verkligen dumt. Har gått alldeles för länge med detta. Går hos sjukgymnast där jag får övningar och akupunktur och det börjar så sakta bli lite bättre :)
 
Det är kul nu iaf. Jag vet inte om det är kylan men pålle är så mycket piggare nu, vilket gör att drivet blir så mkt bättre och det blir lite lättare att sitta. Han börjar så sakta bli starkare och trot eller ej, vi laborerar med lite (väldigt lite) samling. Fast mer i form av variationer av tempo. Men att tänja lite. Superkul.
Mindre kul är min tennisarmbåge som jag har haft sedan i våras som gör att det är onajs att rida somliga dagar
Vi har haft ofrivillig vila. Helt otippat fick hästen korsförlamnning när han vilat några dagar. Borde inte hända, han gick ute dygnet runt, åt bara gräs och första dagen jag skulle rida honom efter vilan skrittade vi ca 45 minuter. Nåväl, nu har vi klartecken att börja igångsättningen igen!
 
Verkligen dumt. Har gått alldeles för länge med detta. Går hos sjukgymnast där jag får övningar och akupunktur och det börjar så sakta bli lite bättre :)

En bra kiro får bort det på ett besök.
Vill du köra det andra så absolut! Tänker mer att det väl är skönt att bli av med värken mer omgående än så. 😊
Jag hade bett kiro om hjälp för att sen försöka förebygga att det kommer tillbaks genom träning etc.

Jag är sambo med en kiro som också jobbat som lärare på kriopraktorhögskolan. Han fick själv tennisarmbåge nyss och hann inte iväg till någon bra kollega för hjälp.
Så han försökte snabbutbilda mig. Jag fick det iaf att kännas mkt bättre med mina taffliga manipuleringar. Men en kiro får det ju bra.
 
En bra kiro får bort det på ett besök.
Vill du köra det andra så absolut! Tänker mer att det väl är skönt att bli av med värken mer omgående än så. 😊
Jag hade bett kiro om hjälp för att sen försöka förebygga att det kommer tillbaks genom träning etc.

Jag är sambo med en kiro som också jobbat som lärare på kriopraktorhögskolan. Han fick själv tennisarmbåge nyss och hann inte iväg till någon bra kollega för hjälp.
Så han försökte snabbutbilda mig. Jag fick det iaf att kännas mkt bättre med mina taffliga manipuleringar. Men en kiro får det ju bra.
Får ta och kolla upp det, tack!!!
 
Vi har haft ofrivillig vila. Helt otippat fick hästen korsförlamnning när han vilat några dagar. Borde inte hända, han gick ute dygnet runt, åt bara gräs och första dagen jag skulle rida honom efter vilan skrittade vi ca 45 minuter. Nåväl, nu har vi klartecken att börja igångsättningen igen!
Men fy!! Vad skönt att det är på rätt väg nu..
 
Hur går det för er där ute?
Vi har flyttat till ett stall närmare hemmet m ridhus (lyx) och ridit en träningstävling LB:2 med ok resultat med tanke på de två rejäla missarna vi gjorde 😱
Eller vi?? Jag! 🙄
 
Hur går det för er där ute?
Vi har flyttat till ett stall närmare hemmet m ridhus (lyx) och ridit en träningstävling LB:2 med ok resultat med tanke på de två rejäla missarna vi gjorde 😱
Eller vi?? Jag! 🙄

Vad roligt att höra! Vi hade uppehåll med allt under hösten, en korsförlamning som ställde till det. Har hunnit med två PnR (LB:1 på båda) och en PnJ (60 cm felfritt) sedan årsskiftet. I dag hittade vi på lite bus!

Kaffe med galopp
 
Vad roligt att höra! Vi hade uppehåll med allt under hösten, en korsförlamning som ställde till det. Har hunnit med två PnR (LB:1 på båda) och en PnJ (60 cm felfritt) sedan årsskiftet. I dag hittade vi på lite bus!

Kaffe med galopp
Haha underbart!! :rofl:
Men korsförlamning låter väldigt okul :( Skönt att ni är tillbaka igen :bump:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp