Dressyrgjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 786
E

Egonson

Mjuk, nypfri dressyrgjord utan resår, 75 cm, vart hittar man en sådan? I syntet gärna.
Gärna brun, dock inte tvunget.

Sv: Dressyrgjord

Jag har en Källquists Active som jag (och hästen) bara :love: Mjuk och följsam, inget skav så långt ögat når (och då på en häst som får skav bara man tittar på henne :p) även efter långtur.
Finns i svart och brunt. Resår i båda ändar.
Enda nackdelen är att den är ganska dyr (för att vara syntet). Tror jag betalade nästan 400 kr för min på Horsel*fe i Upplands-Väsby 2003.

Ja.. fast jag ville ju ha en UTAN resår :p ;)
Har en lädergjord (Chetak) med resår nu och jag gillar inte det eftersom det är så lätt att det blir för hårt spänt.
Hästen verkar inte gilla gjorden heller, den är lite hård.

Okej. Ska kolla på bucas och se vad dom har. Vart köpte ni den?

Jo, Bucas finns i brunt.
Trodde du skrev att du VILLE ha en gjord med resår, men nu såg jag att så inte var fallet. Ber ödmjukast om ursäkt :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
1 061
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka