engineeringRider
Trådstartare
Hejsan,
Jag har ett vackert den årigt sto som behöver ny sadel. Efter ett par års tid paus känns det lite som en jungel att hitta runt.
Hästen är kort och rund med bred (!) manke, rätt så stora bogar. Jag vill gärna ha en sadel som nästan tippar mig lite i stolsits då jag har lite en förmåga att sitta där fram (eller hur man ska förklara). Sadlen ska vinkla bäckenet bakåt typ.
Jag har tänkt något begagnat om möjligt och har funderat på childeric - men är dessa inte populära längre? Är det ett problem att det är memory foam, håller det?
Equipe - men går dom att få tillräckligt breda?
Aviar är väldigt populärt i Danmark men verkar inte vara så populärt i Sverige?
Vad med Amerigo och Prestige?
Vad säger folket? Vad rider ni i? Vad rider toppen i i dag??
Hjälp en ny gammal dressyrtant som tycker att hennes lyx unghäst ska ha det bra
Jag har ett vackert den årigt sto som behöver ny sadel. Efter ett par års tid paus känns det lite som en jungel att hitta runt.
Hästen är kort och rund med bred (!) manke, rätt så stora bogar. Jag vill gärna ha en sadel som nästan tippar mig lite i stolsits då jag har lite en förmåga att sitta där fram (eller hur man ska förklara). Sadlen ska vinkla bäckenet bakåt typ.
Jag har tänkt något begagnat om möjligt och har funderat på childeric - men är dessa inte populära längre? Är det ett problem att det är memory foam, håller det?
Equipe - men går dom att få tillräckligt breda?
Aviar är väldigt populärt i Danmark men verkar inte vara så populärt i Sverige?
Vad med Amerigo och Prestige?
Vad säger folket? Vad rider ni i? Vad rider toppen i i dag??
Hjälp en ny gammal dressyrtant som tycker att hennes lyx unghäst ska ha det bra