Dressyrsadelgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 964
F

Fladde

Någon som vet en bra sådan hälst läder och svart

Tack på förhand :bow:

Sv: Dressyrsadelgjord?

Jag har en Wintec Elastic som jag är jättenöjd med.

Den är visserligen inte i läder, men jag gillar detta syntetmaterial bättre än läder. Gjorden är även lagom elastisk, dvs ganska lite.

Jag har en svart lemetex i läder....bra gjord tycker jag....då vissa syntet gjordar nyps...

Jag har en gammal Passiergjord i svart läder. Mycket bra eftersom den saknar resår.

Immer

Jag har en får jaguar som jag är helnöjd med. Resår på båda sidor och mjuk och bredare på mitten. Annats har knights (tror jag) en fin och mycket smidig gjord som inte är så dyr! De flesta sadelmärken har börjat göra gjordar i läder som ofta är välarbetade och fina!

jag har en från eql som är anatomiskt formad och resår i båda sidorna som jag är supernöjd med.

Hej!

Jag är också på jakt efter en dressyrgjord, men har lite fler krav.
*Svart
*Läder
*Mjuk och smidig redan från början
*Elastisk antingen i mitten eller i båda sidor (hård, inte sån som töjer sig efter ett tag)
*Helst lite anatomiskt utformad.

Några förslag? Gärna länk till bilder också. :bow:

Albion och jaguar har fina gjordar. Jag köpte nyss en Zaldi för 1200 kr som redan har gått sönder fast jag har skött den bra...

Jag gillar Börjes lädergjordar skarpt! Finns i både svart och brunt, det är mjukt läder som visserligen inte är anatomiskt utformade men brukar ligga bra. Resår är det också. MYCKET prisvärd gjord i bra kvalitet. Eftersom de är så billiga skulle jag rekommendera att du provar, även om du egentligen är ute efter märkesgjord eller är skeptisk till billiga saker ;)

Stall Vrå har en som jag är sugen på, men som jag inte provat (har deras dyrare som är på tok för stel och bred för mitt djur). Den kostar 650 kr och har resår och anatomisk utformning. Kolla på www.stallvra.com

Lovisaleonora_ skrev:
Stall Vrå har en som jag är sugen på, men som jag inte provat (har deras dyrare som är på tok för stel och bred för mitt djur). Den kostar 650 kr och har resår och anatomisk utformning. Kolla på www.stallvra.com

Den ser bra ut, men jag vill nog se den i verkligheten innan jag köper. Hör av dig om du köper den, så vi får höra om kvalité på läder mm.

Var hittar man Jaguar´s gjordar på internet? Tänkte om man kunde få se någon bild?? :smirk:

Har en anatomisk från chetak, svart med resår i båda änder, mjuk. Var den enda som fanns i riktig stl och utförande i butiken just då, men jag är väldigt nöjd med den!
Ska nog köpa en annan om jag hittar nån bättre, då hästen är superkänslig och det verkar som vi kommer rida mest dressyr ett tag nu.

Jag har en Knights Leather. SVart, resår i båda sidorna), hällot för stropparna. Inte anatomiskt utformad dock men det vill jag inte ha.

OTROLIGT mjuk. Kostar 750 kr.

Du får inte ge ut såna länkar, jag blir så shoppingsugen....! :angel:
Gjorden så himla bra ut, hur mjuk är den? Och tränsen..... :b

Alexandra_W skrev:
Jag har en Knights Leather. SVart, resår i båda sidorna), hällot för stropparna. Inte anatomiskt utformad dock men det vill jag inte ha.

OTROLIGT mjuk. Kostar 750 kr.

Tittade på den gjorden i katalogen och den ser fin ut, men jag vill helst ha en som är lite anatomiskt utformad. De hade en gjord till (anatomisk), men den såg inte ut att ha ngt elastiskt på bilden. Ska dock kolla den lite närmre. :smirk:

Kompisen har (jag har den på lån) en svart lädergjord som är anatomiskt utformad (bredare på mitten), resår på båda sidorna och som är väldigt mjuk och följsam. Står dock inget märke på den så jag måste fråga henne om det.

Alexandra_W skrev:
Kompisen har (jag har den på lån) en svart lädergjord som är anatomiskt utformad (bredare på mitten), resår på båda sidorna och som är väldigt mjuk och följsam. Står dock inget märke på den så jag måste fråga henne om det.

Det vore snällt! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 083
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka