"Dressyrskydd"

N

nässla

Är på jakt efter skydd att ha på dressyrträningarna, när man inte ids linda... Har sett nåt som ser ut som mjuka damasker, verkar vara nåt lite stretchigt material med mjukt foder inuti. Det är nåt sånt jag vill ha, alltså inte heltäckande skydd typ Eskadrons "leggings" (http://horze.com/product_info.php?cPath=41_16&products_id=19220) eller damasker.
Nån som förstår vad jag menar ens?
 
Sv: "Dressyrskydd"

Snygga, men jag skulle helst inte vilja ha såna som går över kotan, då förken porslinshäst har lätt att få skav i karleden! De skydden jag tänker på slutar ovanför kotan förutom på insidan (som damasker).
Fast jag skulle nästan vilja ha ett par leopardmönstade, snacka om tufft på en dressyrträning!
 
Sv: "Dressyrskydd"

Jag köpte träningsdamasker från TL-trico, som jag är jättenöjd med. Därifrån kan du bestämma själv vilken färg du vill ha :) De har även andra benskydd.

http://www.tltrico.com
 
Sv: "Dressyrskydd"

Dom har jag också, helt outstanding.

Mina är 3 år gamla och ser fortfarande ut som nya trots dagligt användande
 
Sv: "Dressyrskydd"

Oh, det var nog stretch and flex jag hade sett! Ser ju riktigt bra ut, men jag måste nog mäta benen på hästen så det blir rätt storlek då. *slaktar spargrisen*
 
Sv: "Dressyrskydd"

"Equilibrium" Stretch & Flex Flat-Work Boots är helt klart de lättaste och bästa:love:

sf%20flat%20white%201.jpg



finns på riktiga ridsportbutiker
 
Sv: "Dressyrskydd"

Centaur skrev:
Men dom ser så tunna ut, dom kan väl inte skydda särskilt bra??


säger likadant. Har sett och känt på dem i affären och de är som strumpor. måste mest vara ögon godis?
 
Sv: "Dressyrskydd"

Vi har dem mest "till snyggt", dvs träning och tävling. När vi rider hemma har vi Eskadron-skydd.
 
Sv: "Dressyrskydd"

Efter senaste svaren ang. tjockleken på skydden har jag kommit fram till att det nog inte var stretch & flex jag hade förälskat mig i... De jag har sett är nog lite tjockare. Finns det nåt mellanting mellan stretch & flex och NEW, det är såna jag är ute efter..? Lite tjockare men ändå stretchiga. *kräsen*
 
Sv: "Dressyrskydd"

nässla skrev:
Snygga, men jag skulle helst inte vilja ha såna som går över kotan, då förken porslinshäst har lätt att få skav i karleden! De skydden jag tänker på slutar ovanför kotan förutom på insidan (som damasker).
Fast jag skulle nästan vilja ha ett par leopardmönstade, snacka om tufft på en dressyrträning!

Jag har svårt att tro att Airbootsen skulle skava i karleden. Jag har en känslig fröken jag med och använder i stort sett alltid Pegasus Airboots. Finns inte tillstymmelse till skav på henne. De är jättemjuka i kanten. Jag har en uppsättning röda och en uppsättning svarta med leopardkant. :love: Ursnygga och oerhört bra!!! Så här ser hon ut i sina röda:
2033772.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Dressyrskydd"

Jacson har riktigt prisvärda, höga dressyrdamasker. Kostar runt 200 per par. De ser likadana ut både fram och bak, men jag valde en strl större bak, och de passar perfekt. Det låga priset gjorde att jag faktiskt kostade på mig två par - ett par vita o ett par bruna. Vet att de finns även i svart.
 
Sv: "Dressyrskydd"

Thera skrev:
För rena dressyrskydd så finns det ingen tvekan om vilka jag skulle välja..

N.E.W helt klart! Fler bilder.

Absolut snyggast och bäst!

Knapplån...
Kan man ha dem på både fram & bak? De var ju ursnygga! :d
 

Liknande trådar

N
Utrustning Någon som sett/har dessa skydd? http://horze.com/product_info.php?cPath=41_16&products_id=19210 Bra/dåliga? Är den där främre...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: ljusslinga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp