Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min har också svårt för sidvärts, speciellt då öppna eftersom han liksom inte får till fotförflyttningen och så blir det jobbigt att sätta inner under sig. Speciellt i skritt försöker han fuska genom att gå jättebrett med bakbenen och sedan sätta ihop dem.

Men när jag väl får inner bak på plats (lättare i trav och galopp?) tar han i så att han skjuter mig snett ur sadeln. Första gången det hände tappade jag balansen helt och var på väg att lämna hästryggen :crazy:

Iom hur mycket han tar i i det läget kan jag förstå att han tycker det är jobbigt.
Ja det låter som att han tar i rejält!
Min är inte så ambitiös. Hon behöver en del övertalning för att anstränga sig, tills man får henne att komma igång för då brukar hon köra på för egen maskin. Men vi kämpar också med att hålla bjudningen i små volter så egentligen inte konstigt alls att öppna är jättesvårt. Förutom då att jag tycker att öppna är svårt redan från början😁
 
Ja det låter som att han tar i rejält!
Min är inte så ambitiös. Hon behöver en del övertalning för att anstränga sig, tills man får henne att komma igång för då brukar hon köra på för egen maskin. Men vi kämpar också med att hålla bjudningen i små volter så egentligen inte konstigt alls att öppna är jättesvårt. Förutom då att jag tycker att öppna är svårt redan från början😁

Mmmm. Visst är det konstigt att det man själv tycker är svårt och därför kanske inte tränar så himla intensivt/kontinuerligt också blir svårt ens häst?

(tittar på dig förvänd galopp....)
 
Har kämpat med bogen in/öppna i evigheter, det har varit extremt utmanande att övertala min häst om att ta i och inte bara såsa ihop när det blir jobbigt, och ja sen är hon ju också modell styvare så hela grejen har varit jättesvår. Igår hade vi ett genombrott (jag tröttnade på att hon var nonchalant) och efter det var hon såååå fin! Ska fortsätta öva såhär, nästa gång min tränare ber om bogen in/öppna kanske hon kommer trilla av stolen om det helt plötsligt funkar🤪🤣

Visa bifogad fil 126837
Duktig häst🥰

Mm känner igen det där....För vår del är det dock nåt så enkelt som att lyssna på sidoförande skänkel (ja min häst är väldigt grön trots sin ålder 😅). Vi har kämpat och kämpat på dressyrträningarna och gjort otaliga variationer på diverse övningar och även hållt på avsuttet och det börjar väl lossna så smått ändå för henne. Dock tror jag en del av det är stor, ganska lat häst och rätt liten ryttare, provade rida med sporrar en dag och hjälp vad hästen helt plötsligt lyssnade :meh:
 
Mmmm. Visst är det konstigt att det man själv tycker är svårt och därför kanske inte tränar så himla intensivt/kontinuerligt också blir svårt ens häst?

(tittar på dig förvänd galopp....)
🤪🤪🤪
Mm känner igen det där....För vår del är det dock nåt så enkelt som att lyssna på sidoförande skänkel (ja min häst är väldigt grön trots sin ålder 😅). Vi har kämpat och kämpat på dressyrträningarna och gjort otaliga variationer på diverse övningar och även hållt på avsuttet och det börjar väl lossna så smått ändå för henne. Dock tror jag en del av det är stor, ganska lat häst och rätt liten ryttare, provade rida med sporrar en dag och hjälp vad hästen helt plötsligt lyssnade :meh:
Samma här. Min är 7 år nu och vi kan fortfarande inte rida en vettig skänkelvikning med bibehållen bjudning😅
 
Behöver eran hjälp!
Hur kan jag bäst och enklast glittra upp oss i LA:3? 😍


IMG_7212.png
 
Behöver eran hjälp!
Hur kan jag bäst och enklast glittra upp oss i LA:3? 😍


Visa bifogad fil 126850
Nummerlapp med glitter (borde gå att göra egen istället för att köpa en)
Pannband med glitter
Nosgrimma med glitter
Sporrar med glitter + sporrremmar i glitter
Kavaj med glitter
Schabrak med glitter (finns ju helt i glitter och med kant i glitter)

Hur mycket pengar vill du lägga på en tävling?
 
En glittrig kavaj liknande den här om du är beredd att betala? Finns ju i många olika färger och nivå på glitter :) Matcha med glittrigt schabrak och träns/nummerlapp

suitmeister-sequins-silver-herr-kavaj-75465-3.jpg
 
Nummerlapp med glitter (borde gå att göra egen istället för att köpa en)
Pannband med glitter
Nosgrimma med glitter
Sporrar med glitter + sporrremmar i glitter
Kavaj med glitter
Schabrak med glitter (finns ju helt i glitter och med kant i glitter)

Hur mycket pengar vill du lägga på en tävling?
Jag tänker mest enkla grejer men som man kanske inte väljer i en vanlig klass. 😃

Jag har det mesta med lagom diskret glitter. Ska se om jag kan bli ha en nosgrimma själv 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
176 149
Senast: MJLee
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 908
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp