parellikusken
Trådstartare
En klasskompis sparade en lapp jag hade skrivit när jag var 15 år. Vi hade fått i uppgiften att sia in i framtiden, både nära och längre fram.
Hittade igen lappen ikväll..
Såhär står det:
"Till hösten blir det gymnasiet för min del. Skall gå IT på John Bauer gymnasiet. Valde denna linje för att ingen annan intresserar mig. Vill dessutom studera vidare på systemvetarprogrammet på högskolan. Så det är förmodligen bara att vänta och se hur det blir att gå den linjen. Kan ju inte bli värre än min tidigare skolgång får man hoppas.
Om 20 år kommer jag att vara en väldigt berömd person. Jag kommer nämligen att ha samlat ihop ett stort antal arbetare och gjort en revolution emot det kapitalistiska landet USA.
Jag kommer även ha gjort ett operativsystem, med öppen källkod, som slagit ut Microsoft ifrån marknaden
Mitt liv kommer alltså se bra ut i framtiden, om jag lever då."
Jag var helt enkelt en nördig kommunist som var rätt negativ.
Hur trodde ni att ert liv skulle se ut när ni var 15?
Hittade igen lappen ikväll..
Såhär står det:
"Till hösten blir det gymnasiet för min del. Skall gå IT på John Bauer gymnasiet. Valde denna linje för att ingen annan intresserar mig. Vill dessutom studera vidare på systemvetarprogrammet på högskolan. Så det är förmodligen bara att vänta och se hur det blir att gå den linjen. Kan ju inte bli värre än min tidigare skolgång får man hoppas.
Om 20 år kommer jag att vara en väldigt berömd person. Jag kommer nämligen att ha samlat ihop ett stort antal arbetare och gjort en revolution emot det kapitalistiska landet USA.
Jag kommer även ha gjort ett operativsystem, med öppen källkod, som slagit ut Microsoft ifrån marknaden
Mitt liv kommer alltså se bra ut i framtiden, om jag lever då."
Jag var helt enkelt en nördig kommunist som var rätt negativ.
Hur trodde ni att ert liv skulle se ut när ni var 15?