Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Woop woop Zacke är på gång igen🤩! Skrittat några dagar och igår red vi en kvart i ridhuset och han kändes toppenfin💖. Är så himla glad för jag trodde verkligen hela vårsäsongen var spolierad. Nu har jag med berått mod anmält till typ sju MsvB1😅. Tror inte vi startar alla men ja ja, nu ska det sättas kväll😁.Visa bifogad fil 88351
Vad skönt!!

Här gick det inte så bra helt plötsligt...
Varm i ett framben men kan absolut inte hitta vad felet är. Men helt ohalt.

Jag får ju lite panik i magen av det då min förrförra häst blev halt dagen innan tävlingsdebut i MSVB. Och hon kom aldrig tillbaka (artros si-led).
Nu har vi ett litet tag kvar och det är heller inte viktigt att komma till start. Det är mer bara situationen i sig. Den där nedrans oron man hela tiden bär på som hästägare...
 
Vad skönt!!

Här gick det inte så bra helt plötsligt...
Varm i ett framben men kan absolut inte hitta vad felet är. Men helt ohalt.

Jag får ju lite panik i magen av det då min förrförra häst blev halt dagen innan tävlingsdebut i MSVB. Och hon kom aldrig tillbaka (artros si-led).
Nu har vi ett litet tag kvar och det är heller inte viktigt att komma till start. Det är mer bara situationen i sig. Den där nedrans oron man hela tiden bär på som hästägare...
Uppdaterar lite:
Jag kunde inte känna något alls i benet idag och hon kändes fräsch vid framridningen så hon fick gå på.
Jag är som vanligt lite långsam och okonsekvent men det var en bra träning.
 
Träning igår. Gick inte lika bra som sist, men absolut inte dåligt heller. Om man säger såhär; att även om jag inte fick bästa känslan igår så har det ändå höjts ett par snäpp. Han går så mycket mer framåt nu, sen har han inte "släppt" helt utan går och smyghåller lite, men det är en helt annan känsla mot säg tidigt i höstas. Kunde igår känna en helt annan kvalité i traven som blinkade till bitvis och det kanske inte syntes så mycket men det KÄNDES! :D
 
En sån underbar känsla på träningen idag :heart det var kallt och blåsigt och hontasdjuret var lite nervig när vi skrittade fram. Men vad fin hon var sen. Det kändes helt fantastiskt. Får till och med klappa mej själv på axeln lite. Nu hägrar tävlingarna :banana: siktar på hemmatävlingarna i andra halvan på juni men hoppas komma i väg nån gång innan.

Vi var verkligen grymma idag.
 
Vi fastnade på kort under tävlingarna.
_DSC2087.jpeg
 
En liten spontan pay and ride blev det för mig och min spanska lilla foderhäst idag. Vi passade på att rida en Lätt A3 trots att vi kanske inte är helt redo i alla momenten. Men gossen skötte sig exemplariskt och skrapade ihop fina 66%! Så kul att få "tävla" igen! Jag gråter inte om det tar lite tid att hitta köpare till honom för jag gillar honom skarpt!


Min egen är tyvärr ingen glädjehistoria just nu. Vi ska åter till veterinären den 28e men just nu ser det väldigt dystert ut :(
 
En liten spontan pay and ride blev det för mig och min spanska lilla foderhäst idag. Vi passade på att rida en Lätt A3 trots att vi kanske inte är helt redo i alla momenten. Men gossen skötte sig exemplariskt och skrapade ihop fina 66%! Så kul att få "tävla" igen! Jag gråter inte om det tar lite tid att hitta köpare till honom för jag gillar honom skarpt!


Min egen är tyvärr ingen glädjehistoria just nu. Vi ska åter till veterinären den 28e men just nu ser det väldigt dystert ut :(
Det går inte att se filmen.😥
 
Om du klickar på visa på Facebook så gick det att se för mig
Det fungerar inte alls för mig, ser bara ut såhär och reagerar inte på någon knapptryckning.🤔
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220409-213104_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220409-213104_Samsung Internet.jpg
    62,7 KB · Visningar: 33
Attans bakgrundsmusik, glömde ta bort den😩 men filmen finns att se på min insta; Mariafragrant
Jätte trevlig häst! Borde inte vara svårt att hitta nytt hem till den. Påminner jätte mycket om en lus jag red för många år sedan. Så rolig häst!
 
Min egen är tyvärr ingen glädjehistoria just nu. Vi ska åter till veterinären den 28e men just nu ser det väldigt dystert ut :(
Å så tråkigt! 😔
Är det samma skada/skador som spökar?
Jag håller en tumme för att det ändå går vägen.
Tur du har en trevlig spanjack som kan skingra dina tankar något. 🙂
 
Jätte trevlig häst! Borde inte vara svårt att hitta nytt hem till den. Påminner jätte mycket om en lus jag red för många år sedan. Så rolig häst!
Nej det tycker inte jag heller men än har det varit ganska svalt intresse tyvärr. Och de som provridit har inte alls passat. Men det blir ju mer ridning för mig 😁
 
Å så tråkigt! 😔
Är det samma skada/skador som spökar?
Jag håller en tumme för att det ändå går vägen.
Tur du har en trevlig spanjack som kan skingra dina tankar något. 🙂
Ja han vill fortsatt inte gå ett steg med ryttare på ryggen och är vinglig i bakkärran trots massa balansträning och övningar för att han ska stabilisera runt vänster bak. Men jag antar att det tubersacrala-ligamentet är för uttänjt för att han ska kunna kompensera muskulärt.. Får se vad återbesöket säger.
 
En liten spontan pay and ride blev det för mig och min spanska lilla foderhäst idag. Vi passade på att rida en Lätt A3 trots att vi kanske inte är helt redo i alla momenten. Men gossen skötte sig exemplariskt och skrapade ihop fina 66%! Så kul att få "tävla" igen! Jag gråter inte om det tar lite tid att hitta köpare till honom för jag gillar honom skarpt!


Min egen är tyvärr ingen glädjehistoria just nu. Vi ska åter till veterinären den 28e men just nu ser det väldigt dystert ut :(

Men åh så fin 😍
Såg att han hoppat lite också, blev allt lite sugen 😁
 
Ja han vill fortsatt inte gå ett steg med ryttare på ryggen och är vinglig i bakkärran trots massa balansträning och övningar för att han ska stabilisera runt vänster bak. Men jag antar att det tubersacrala-ligamentet är för uttänjt för att han ska kunna kompensera muskulärt.. Får se vad återbesöket säger.
Fy vad tråkigt, hoppas ändå på att det kan bli bra! Håller tumme för er.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
193
· Visningar
15 904
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
180 123
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
339
· Visningar
20 941
Senast: Cavallo
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp