Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fille står med gipsad fot och boxvila pga hovböld. Så himla trist och så är det såklart synd om Fille som har ont i foten. Men förhoppningsvis är allt ute nu så att det inte behövs grejas mer när gipset tas av.
Jag red en annan häst i stallet idag, ägaren är sjuk och hästen behöver rastas så de frågade igår om jag kunde tänka mig att testa och det kunde jag ;) Det är en jättefin häst men lite tekniskt trixig så inte bara att hoppa upp och köra, helt klart svårare än Fille 🙈 men det gick ok för att vara första gången så jag ska rida imorgon med och leta efter fler knappar :p
 
Fille står med gipsad fot och boxvila pga hovböld. Så himla trist och så är det såklart synd om Fille som har ont i foten. Men förhoppningsvis är allt ute nu så att det inte behövs grejas mer när gipset tas av.
Jag red en annan häst i stallet idag, ägaren är sjuk och hästen behöver rastas så de frågade igår om jag kunde tänka mig att testa och det kunde jag ;) Det är en jättefin häst men lite tekniskt trixig så inte bara att hoppa upp och köra, helt klart svårare än Fille 🙈 men det gick ok för att vara första gången så jag ska rida imorgon med och leta efter fler knappar :p
Krya på Fille!! 💕
 
Fille står med gipsad fot och boxvila pga hovböld. Så himla trist och så är det såklart synd om Fille som har ont i foten. Men förhoppningsvis är allt ute nu så att det inte behövs grejas mer när gipset tas av.
Jag red en annan häst i stallet idag, ägaren är sjuk och hästen behöver rastas så de frågade igår om jag kunde tänka mig att testa och det kunde jag ;) Det är en jättefin häst men lite tekniskt trixig så inte bara att hoppa upp och köra, helt klart svårare än Fille 🙈 men det gick ok för att vara första gången så jag ska rida imorgon med och leta efter fler knappar :p
Åh lille Fille då!
 
Krig i världen och buke håller på att dö.

Vi tuffar på här. Mitt mående är verkligen upp och ner och är inne i ett ras efter en tid där det kändes som det gick framåt. Typiskt att få ett ras inför tävling men samtidigt skönt att hanåt att lägga fokus på. Zacke och jag gör årsdebut på söndag i MsvB1. Tveksamt med kval % men ja ja, har ett nytt snyggt schabrak och lärt mig göra nya knoppar😁
20220227_194246.jpg
 
Krig i världen och buke håller på att dö.

Vi tuffar på här. Mitt mående är verkligen upp och ner och är inne i ett ras efter en tid där det kändes som det gick framåt. Typiskt att få ett ras inför tävling men samtidigt skönt att hanåt att lägga fokus på. Zacke och jag gör årsdebut på söndag i MsvB1. Tveksamt med kval % men ja ja, har ett nytt snyggt schabrak och lärt mig göra nya knoppar😁
Visa bifogad fil 86780
Roligt med tävling!! Jag håller en tumme!

Vi har också anmält oss till årets första tävling. Det blir debut i MsvB1 och jag undrar lite vad vi har gett oss in på.
Jag räknar inte heller med 'några underverk' utan hoppas mest bara på att vi överlever och att hästen får en bra upplevelse.
Jag får handsvett bara av att skriva om det... 🤣

I helgen stundar träning för FB både lördag och söndag. Det ser jag fram emot.
 
Jag har också anmält till årets första tävling och för oss blir det andra riktiga tävlingen men första på bortaplan.
Börjar med en LB:3.
Vi är MSV B klara i trav men LB i galopp :p
Men nu ska jag ta tag i galoppen på riktigt och så hoppas jag på att rida MSV B till/i sommar, men det förutsätter ju att bytesträningen kommer gå som smort när vi börjar med den.
 
Jag kommer antagligen också starta en LB:3 som första, förra året gick hon bara LA:1, LA:3 och 5-årsprogram, startade dock en LB:1 på klubbtävling som 4-åring.
Annars hade jag inte tänkt starta så mycket dressyr nu i vår förrän vi är klara för MsvB/6-årsprogram. Men hade sagt att jag kunde vara reserv i klubbens Div 2-lag, så även om det känns lite bakvänt att gå ner i LB så lär jag kunna få högre procent där för lagets skull. Och kanske lika bra att inte blanda in för mycket förvänd galopp mitt i bytesträningen :angel:
 
Kul att det börjar planeras lite tävlingar, säkert vårtecken :D
Jag fick frågan för någon vecka sedan om jag ville rida i lag med den stora svarta, men jag sa faktiskt nej. Det var MSVB och det blir för svårt med tanke på att jag inte rider honom så mycket nu som innan när vi stod i samma stall. Däremot tävlar jag honom gärna och kanske med MSVB som mål för året - men det skulle vara att gå ut alldeles för svårt att köra det nu på våren.
Fille har jag inte tittat ut någon tävling för än men börjar hålla öronen öppna efter öppen bana, P&R osv :)
 
Jag börjar komma igång! Svårt att göra hästen helt rättvisa, de flesta lektioner är ungefär: ”Hur känns det?” ”Hästen känns jättefin, jag har ingen timing” 😆

Fumo hålls i topptrim av F, men jag börjar ta över mer av vardagsridningen från min sambo och nu rider jag lektion en gång i veckan plus att F rider en gång. Vill gärna tävla men vill inte göra det förrän vi kan rida msvb på över 65% åtminstone, tveksamt från min sida just nu. Har dock börjat på gymmet igen så det tar sig!
 
Jag börjar komma igång! Svårt att göra hästen helt rättvisa, de flesta lektioner är ungefär: ”Hur känns det?” ”Hästen känns jättefin, jag har ingen timing” 😆

Fumo hålls i topptrim av F, men jag börjar ta över mer av vardagsridningen från min sambo och nu rider jag lektion en gång i veckan plus att F rider en gång. Vill gärna tävla men vill inte göra det förrän vi kan rida msvb på över 65% åtminstone, tveksamt från min sida just nu. Har dock börjat på gymmet igen så det tar sig!
Kul att du är på G!
Jag har också börjat träna mycket mer avsuttet men är lika långsam för det. 😆
Men nån skillnad har det gjort för jag kunde hänga med sambon på löprunda idag utan att dö. Och då ska tilläggas att jag egentligen avskyr att springa, mest för att det har varit så jobbigt.
 
https://www.instagram.com/tv/CauOFRFox_m/?utm_source=ig_web_copy_link

Min lilla häst känns superfin och jag fortsätter försöka bli en bättre ryttare. Galoppen är så ridbar. Jag rider mest lätt i traven och jobbar övergångar, söker mer elasticitet o ut med halsen. Vi forsätter med grundarbetet och att bygga styrka så kanske vi kommer ut på någon LB om någon månad som hennes livsdebut. Jag själv har inte tävlat sedan förförra sommaren, längtar! :bump:
 
Senast ändrad:
Hoppar in fastän jag är långt ifrån igång. Har haft krångel med si-leden i vinter. Hon tappade jättemycket muskler men vi har lyckats jobba tillbaka dom ganska bra. Har börjat galoppera lite mer nu och allt har känts bra fram tills för ett par veckor sedan. Hon fäller värre än värst just nu och är allmänt skitjobbig rent ut sagt. Det känns som om vi aldrig kommer komma i tävlingsform. Fast jag vet att det är alltid så här när hon byter päls. Ingenting fungerar. Bara spänd och allt runt omkring är farligt. Spelar ingen roll vad jag gör. Längtar så tills det är över så hon kan slappna av igen
 
En fantastisk träning idag. Har inte känts så bra på länge :heart Det kändes som att det går framåt trots allt. Men jag blir lite uppgiven på mej själv. Varje gång det har varit ett sånt här långt uppehåll så tappar jag väldigt mycket. Jag blir låst i sidan och får svårt att komma ur det. Skulle väl egentligen behöva gå till en kiropraktor eller nått men kommer aldrig till skott. Det brukar bli bättre. Kändes lite tråkigt åxå att galoppen inte funkar som den ska. Jag fick jobba väldigt hårt med den förra året och nu är allt borta. Hon tappade ju alla muskler i rumpan och har väl helt enkelt inte tillräckligt med ork för jobb än. Så ena stunden känns det fantastiskt och det går framåt igen och i nästa stund så känns det som om jag inte kommer nånstans. Fast det har jag ju gjort och det var ju viktigt att det fick ta tid, så jag får väl försöka se det positiva :up: Men det är svårt när man är en tvättäkta pessimist :meh:
 
En fantastisk träning idag. Har inte känts så bra på länge :heart Det kändes som att det går framåt trots allt. Men jag blir lite uppgiven på mej själv. Varje gång det har varit ett sånt här långt uppehåll så tappar jag väldigt mycket. Jag blir låst i sidan och får svårt att komma ur det. Skulle väl egentligen behöva gå till en kiropraktor eller nått men kommer aldrig till skott. Det brukar bli bättre. Kändes lite tråkigt åxå att galoppen inte funkar som den ska. Jag fick jobba väldigt hårt med den förra året och nu är allt borta. Hon tappade ju alla muskler i rumpan och har väl helt enkelt inte tillräckligt med ork för jobb än. Så ena stunden känns det fantastiskt och det går framåt igen och i nästa stund så känns det som om jag inte kommer nånstans. Fast det har jag ju gjort och det var ju viktigt att det fick ta tid, så jag får väl försöka se det positiva :up: Men det är svårt när man är en tvättäkta pessimist :meh:
Vad härligt med en bra träning.

Men en sak jag undrar över... Är det liksom Mer vanligt att man ser ner på sig själv och sin ridning än i andra sammanhang.

Jag har ridit i över 30 år men jag har fortfarande svårt att säga att jag är duktig på att rida. Jag klankar ofta ner på mig själv och är alldeles för självkritisk.
Medans jag utan problem kan säga att jag är Grym på att behandla hästar som jag 'bara' gjort i sju år. Jag har en sjujävla känsla och bra teknik.
VARFÖR är det så svårt att säga att man är duktig på att rida, eller åtminstone se till sina förtjänster?
Eller är det kanske bara jag som är sån här?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 757
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 719
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
418
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp