Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
God fortsättning alla!
Nu har jag äntligen börjat rulla igång med djuret efter op och sen-debackel (som inte var sena utan tryck på kärl, tack och lov). 3 1/2 v vila blev det.
Tyvärr vet jag även nu vad det var kirurgen tog bort. Melanom. Jag hoppas att det inte kommer tillbaka men har läst och hört inte allt för muntra saker om melanom på mörka hästar.
 
@Corax Men fy vilken otur med ett melanom! Faktiskt aldrig hört talas om på mörka hästar men googlade och förstår dig 😔. Hoppas att om det kommer tillbaka fortsätter sitta så ni får bort tumörerna!
 
@Corax Men fy vilken otur med ett melanom! Faktiskt aldrig hört talas om på mörka hästar men googlade och förstår dig 😔. Hoppas att om det kommer tillbaka fortsätter sitta så ni får bort tumörerna!
Mmm. Jag misstänker att det kanske inte är frågan Om det kommer tillbaka utan När. Och som du säger, då hoppas jag att det är utvärtes så det går att ta bort.
Gissa om hennes stackars matte kommer att bli ännu mera hippokondrisk nu...
 
Mina gubbs och jag tuffar på mellan min ångest. Bytena börjar äntligen fungera på Zacke och Dio känns mer avslappnad än på länge. Dio kan vara rätt spänd vid uppsittning vilket jag tycker är otäckt. Senaste två passen har det inte varit nån spänning alls. Liten grej men oerhört skönt!

Tre dagar kvar till domslutet om Elli. Längtar efter avslut men shit vad jobbigt det är att vänta.

Sover dåligt och det resulterar i nattshopping🙈. Som jag glömmer sen. I natt beställde jag denna nosgrimman och det kommer jag ihåg😁. Snoken ska bort och så ska Zacke ha den på kandaret🤩
Screenshot_20211226-004833_Samsung Internet.jpg
 
Mina gubbs och jag tuffar på mellan min ångest. Bytena börjar äntligen fungera på Zacke och Dio känns mer avslappnad än på länge. Dio kan vara rätt spänd vid uppsittning vilket jag tycker är otäckt. Senaste två passen har det inte varit nån spänning alls. Liten grej men oerhört skönt!

Tre dagar kvar till domslutet om Elli. Längtar efter avslut men shit vad jobbigt det är att vänta.

Sover dåligt och det resulterar i nattshopping🙈. Som jag glömmer sen. I natt beställde jag denna nosgrimman och det kommer jag ihåg😁. Snoken ska bort och så ska Zacke ha den på kandaret🤩Visa bifogad fil 82664
Jag älskar min! 😁
 

Bifogade filer

  • _20211226_105900.JPG
    _20211226_105900.JPG
    197 KB · Visningar: 123
Mina gubbs och jag tuffar på mellan min ångest. Bytena börjar äntligen fungera på Zacke och Dio känns mer avslappnad än på länge. Dio kan vara rätt spänd vid uppsittning vilket jag tycker är otäckt. Senaste två passen har det inte varit nån spänning alls. Liten grej men oerhört skönt!

Tre dagar kvar till domslutet om Elli. Längtar efter avslut men shit vad jobbigt det är att vänta.

Sover dåligt och det resulterar i nattshopping🙈. Som jag glömmer sen. I natt beställde jag denna nosgrimman och det kommer jag ihåg😁. Snoken ska bort och så ska Zacke ha den på kandaret🤩Visa bifogad fil 82664

Jag villhöver starkt 🤩 Vart köper man en sån?
 
Den tråd låg alldeles för långt ner.
Hur går det för alla? Nytt år och nya utmaningar 😊

Jag fick ju ta bort min häst väldigt hastigt precis efter jul 💔
Är inte alls sugen på att köpa något nytt, har inte råd heller 😅
Så istället har jag börjat hjälpa till hos mina gamla tränare några dagar i veckan. Dressyrstall minsann!
Jag får rida men eftersom jag är otacksam och inte så förtjust i välridna jättedjur så lockar jag hellre 😁

Har dock fastnat för en söt liten häst som kom förra veckan ❤️
Femåring som var där för inridning för tre år sedan, gick treårs med diplom och sen fick föl. Inte riden sen treårs och ska startas igång nu, tycker tränaren om henne ska hon bli en i dressyrligan.
Jag tycker väldigt mycket om henne redan, en del av mig hoppas hon blir kvar, den andra delen hoppas att ryttaren inte gillar henne så jag får en chans att börja rida henne. Den mer realistiska delen av mig inser att jag aldrig kommer ha råd att köpa och även om jag hade pengarna borde jag lägga dem på en fälttävlanshäst 😅
Men det är trevligt att ha någon att pyssla om lite extra 😊
 
Den tråd låg alldeles för långt ner.
Hur går det för alla? Nytt år och nya utmaningar 😊

Jag fick ju ta bort min häst väldigt hastigt precis efter jul 💔
Är inte alls sugen på att köpa något nytt, har inte råd heller 😅
Så istället har jag börjat hjälpa till hos mina gamla tränare några dagar i veckan. Dressyrstall minsann!
Jag får rida men eftersom jag är otacksam och inte så förtjust i välridna jättedjur så lockar jag hellre 😁

Har dock fastnat för en söt liten häst som kom förra veckan ❤️
Femåring som var där för inridning för tre år sedan, gick treårs med diplom och sen fick föl. Inte riden sen treårs och ska startas igång nu, tycker tränaren om henne ska hon bli en i dressyrligan.
Jag tycker väldigt mycket om henne redan, en del av mig hoppas hon blir kvar, den andra delen hoppas att ryttaren inte gillar henne så jag får en chans att börja rida henne. Den mer realistiska delen av mig inser att jag aldrig kommer ha råd att köpa och även om jag hade pengarna borde jag lägga dem på en fälttävlanshäst 😅
Men det är trevligt att ha någon att pyssla om lite extra 😊
Men nej, vad hände min din söta häst? :heart Svara bara om du vill, så klart. :heart
 
Min häst står skadad så henne har jag inte ridit nu på två månader. Har inte ridit alls men sen förra veckan var jag plötsligt uppe och red fyra gånger på stallkompisarnas hästar, det var kul! Hade sjukt mycket träningsvärk sen😆

Vore roligt och bra för mig att kunna hålla igång under tiden Nelly inte rids. Framförallt för att underhålla arbetet med sitsen, jag såg på film från när jag red i förra veckan att min hållning verkligen kollapsar. Var inte så bra förut heller men sista tiden innan Nelly skadade sig jobbade jag jättemycket med sitsen efter hjälp från tränaren, skulle vilja underhålla det lite iaf.

Ska på åb med Nelly nästa vecka och hoppas få veta mer om tidsaspekten för hennes del. Överväger att försöka låna en häst eller hitta något arrangemang där jag rider regelbundet om hon kommer bli borta länge..
 
Min häst står skadad så henne har jag inte ridit nu på två månader. Har inte ridit alls men sen förra veckan var jag plötsligt uppe och red fyra gånger på stallkompisarnas hästar, det var kul! Hade sjukt mycket träningsvärk sen😆

alltså det här.

Man vet hur man kan rida. Men så har man inte ridit på länge. Så rider man "normal" och sen kan man inte gå dagen efter...
 
alltså det här.

Man vet hur man kan rida. Men så har man inte ridit på länge. Så rider man "normal" och sen kan man inte gå dagen efter...
Exakt! Ena hästen, som jag red två dagar i rad, kräver dock väldigt annorlunda ridning än Nelly. Mkt mer tungriden, jag brukar aldrig få träningsvärk i magen i vanliga fall men nu kändes det som att alla inre organ höll på att dö typ😅🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 707
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
255
· Visningar
17 533
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp