Dressyrsnack nummer 18

Jag lyssnade inte på den förra men tycker inte de är direkt passivt aggressiva i den här - med reservation för att jag inte lyssnat på alla avsnitt. Men har lite svårt att lyssna för Carl kör så uppenbart över Nina när han tycker annorlunda eller tycker det hon pratar om är ointressant. Avbryter, "skämtar", säger emot mm. Jag känner för ofta "men håll käften, sitt ner och låt henne prata till punkt i alla fall"
Jag har också svårt för deras dynamik så lyssnar bara när mina andra poddar är slut

Bra tips om att CH pratade om stångtygeln i podden. Tycker också han beskrev det bra och nyanserat, och lite roligt att han sa att han fått enorma mängder meddelanden om det där inlägget på instagram. Han lyfte fram diskrepansen mellan vad som ses som önskvärt på tävling utifrån reglementet och på insta. Beskrev också mer vad domarna faktiskt hade sagt, och att han sammanfattningsvis tycker att förändringen inom dressyren går för långsamt.

Red dressyr I ridhuset idag för att rida igenom programmet en sista gång. Jättefin i traven, galoppen kändes sådär, kom inte fram till handen, blev ganska hög och kort i formen.
När jag red programmet kändes det väldigt bra, både traven och galoppen.
Tror jag forcerade lite för mycket under uppvärmningen. Det får jag tänka på imorgon, ta lite mer tid att galoppera innan jag ställer krav.

Är start inifrån banan, det är bra så vi hinner kolla runt lite och göra en tiometersvolt så jag hittar medellinjen.

Det är riktigt roligt att rida just nu. Barka har egen motor och är, för att vara henne, riktigt lyhörd för hjälperna. Vill visserligen hellre springa än bära sig, men då finns det i alla fall energi att försöka samla upp. Är fortfarande orolig över att senskadan ska gå upp igen, men det får jag nog leva med, nojjig som jag är i vanliga fall.

Det enda som kunde vara lite bättre är entusiasmen för att gå ner till ridbanan eller manegen. Vi masar oss in. Sen skrittar hon på så fort jag suttit upp. Provade igår att försöka skritta ut en vända innan dressyren, men det gick så klart inte, är ju farligt att lämna området. ;P

Åkte till öppen bana idag ihop med en kompis från stallet. Så himla nyttigt! Det blev precis som på tävling 😅 lite handbroms i och han dyker nedåt i nåt framstupa sidoläge när han inte går fram pga introvert-spänd, men -eftersom det inte var tävling kunde jag rida på och försöka jobba ur det utan att tiden var slut liksom. Blev inte som hemmakänsla men var ridbart och jag hoppas han känner igen sig lite på söndag och inte tycker det är läskigt.
Snäll mot hästovana sambon som var med som medhjälpare och åkte bra. Blev bara så jäkla förbannad på en bilförare på vägen hem, han försökte trycka sig ut mitt i en kö på ett ställe och jag kunde inte bromsa där utan rullade förbi -eftersom jag var i en kö och på huvudled…han tutade och viftade…sen kör han ikapp- och om oss på påfarten till motorvägen och hänger sig på tutan när han passerar. Jävla gubbe! :devil::rage: Tur att Fille är rätt säker i transporten…
IMG_9997.webp

Åkte till öppen bana idag ihop med en kompis från stallet. Så himla nyttigt! Det blev precis som på tävling 😅 lite handbroms i och han dyker nedåt i nåt framstupa sidoläge när han inte går fram pga introvert-spänd, men -eftersom det inte var tävling kunde jag rida på och försöka jobba ur det utan att tiden var slut liksom. Blev inte som hemmakänsla men var ridbart och jag hoppas han känner igen sig lite på söndag och inte tycker det är läskigt.
Snäll mot hästovana sambon som var med som medhjälpare och åkte bra. Blev bara så jäkla förbannad på en bilförare på vägen hem, han försökte trycka sig ut mitt i en kö på ett ställe och jag kunde inte bromsa där utan rullade förbi -eftersom jag var i en kö och på huvudled…han tutade och viftade…sen kör han ikapp- och om oss på påfarten till motorvägen och hänger sig på tutan när han passerar. Jävla gubbe! :devil::rage: Tur att Fille är rätt säker i transporten…
Visa bifogad fil 168393

Du kom ner till kortsidan ser jag, bollen har i typ två veckors tid totalvägrat 🙄 kommer mellan de två sista bokstäverna sen får jag vända över. Först kände jag inte för att ta diskussionen med honom då jag har haft en kass axel efter att han ”råkade dra omkull mig” för två veckor sen, och nu känner jag att det inte är någon idé att vela med det. Va ska man säga? Bara 13 år och hemmabana dessutom 🙈

Du kom ner till kortsidan ser jag, bollen har i typ två veckors tid totalvägrat 🙄 kommer mellan de två sista bokstäverna sen får jag vända över. Först kände jag inte för att ta diskussionen med honom då jag har haft en kass axel efter att han ”råkade dra omkull mig” för två veckor sen, och nu känner jag att det inte är någon idé att vela med det. Va ska man säga? Bara 13 år och hemmabana dessutom 🙈
Det fanns en väldigt intressant blöt fläck nere i hörnet längst till höger som vi hade många tankar om :angel: Och värst av allt var den lilla ponnyn nära ingången till paddocken -den rusade fram mot oss när vi kom gående, så stallkompisens häst höll på att ge sig av hem igen 🙈

Det fanns en väldigt intressant blöt fläck nere i hörnet längst till höger som vi hade många tankar om :angel: Och värst av allt var den lilla ponnyn nära ingången till paddocken -den rusade fram mot oss när vi kom gående, så stallkompisens häst höll på att ge sig av hem igen 🙈

Jasså det va liv i den lilla 😂 hon brukar mest stå still så det kan ju bli intressant på söndag då 🙈 kanske får flytta henne om hon blir uppjagad, shettisar kan ju va det farligaste som finns det vet ju alla 😂😂

Blir ju två stora pölar i varsin ändå där nere, får se till att det torkar upp innan start 🤪

Liknande trådar

Vad har ni för erfarenhet av sötmalmsbett? Jag köpte ett Fager john sötmalm till min nya häst, som är känslig och lite ojämn i...
Svar
7
· Visningar
170
Senast: Jeps
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 207
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka