Vi hade tävling i helgen, bra med starter får man ändå säga med tanke på dessa tider. Vädret höll i sig. Men det är fan tungt att rodda med tävling, även om det är kul. Känns som alla andra har harmoni och allt bara flyter. Inte för migmen men tur man är rutinerad och har lösningsorienterade människor runt en. Men hade varit skönt om man kunde bli ett större gäng att driva tävlingarna. Men nu är vi lite uppvärmda inför sommardressyren. Helgens märkligaste händelse var ändå ”ankan” som ramla ner från himlen och dog på parkeringen bakom en häst ivf… tur det inte va värre än så
Min lilla ponny gjorde debut på riktig tävling! Vinst i Ld1 på lördag och i lc klassen hade hon behövt ett toabesök innan. Behöver man gå på toa galopperar man inte så är det bara. Tanken var att vi skulle trots gångavstånd kört en sväng med transporten men det är en annan historia varför det inte blev så
Så Skrållan körde hela Lc i trav. Sen när hon kom hem så kissade hon. De flesta ungar hade blivit helt förstörda men Freja var stencool och bara red vidare. Många vuxna hade nog utgått om de inte fått en tillstymmelse till galopp. Men Freja fortsatte vara fullt fokuserad tills hon kom i mål. Själv hade jag lust och kasta våran stork som är vid c efter ponnyn
Kommer ut från banan, såklart att hon vart lite besviken men det va bara, det är va det är hon behöver gå på toa. Bästa ungen alltså
Igår fick vi kört Skrållan i transporten ett varv runt Edet och jag gav även mindre mashvatten på morgonen. Fick även lånat ett par små sporrar men tror inte hon hade behövt dom. Men konceptet funkade med att åka runt. Galoppen blev av och hon vann klassen på 67,9 !
Det är så roligt med detta barn och ponny!
Min kusin red ett helt program i enbart skritt. Hästen i fråga var en övertaggad arab och kusinen kände att skulle hon försökt med något snabbare än skritt hade det blivit kaos (hon hade ridit hästen rätt länge och visste hur han kunde vara...)
Min kusin har dock släktens envishet så aldrig att hon skulle utgå bara pga skogstokig häst