Dressyrsnackis 20

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 133 840

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste att dressyrens domares fokusområde för året är harmoni, känns som klokt och medvetet val i den tid vi är nu 👍
Men jag blev nyfiken på vad som var i fokus 2025?
Och vad innebär fokus, är det att repetitionskursen handlar extra mycket om just det området och hur man ska tänka, kolla på det och bedöma det?
För fokusområde ändrar ju inte bedömningen liksom, utan det måste väl mer vara att man stärker kunskapen om just det området liksom?

Min uppfattning i fälttävlansdressyren så har dom varit extra noga med bedömningen på fokusområdet. Ja dom har dömt det extra hårt om du fattar.

Nova har vilat två månader nu🙈 är inte alls sugen att sätta igång henne, åka till ridhuset och krångla. Så tänkte låta henne jobba lite på töm och lina någon dag i veckan i några veckor.
Så blev det idag. Hon var duktig💕 lite busig men inget tok, mest ruska på huvet. Dubbade jumpaskor på, funkade ok men såklart inte helt bra.
Det får vara lite som det är nu några veckor till.

IMG_3017.webp

Nova har vilat två månader nu🙈 är inte alls sugen att sätta igång henne, åka till ridhuset och krångla. Så tänkte låta henne jobba lite på töm och lina någon dag i veckan i några veckor.
Så blev det idag. Hon var duktig💕 lite busig men inget tok, mest ruska på huvet. Dubbade jumpaskor på, funkade ok men såklart inte helt bra.
Det får vara lite som det är nu några veckor till.

Visa bifogad fil 181175

Jag rider min egna inte alls just nu, dels för att hon är dräktig och jag är mkt vinter skygg 🙄 utbildningshästen som jag egentligen rider 2-3dagar i veckan är nere på 1 ggr i veckan i enlighet med vad vi kommit överrens om. För jag vet hur jag är vintertid 😂 och ägaren är fantastisk och förstår!

Jobbets hästar kommer jag inte undan, men de blir också där mkt tömkörning och så istället om humöret svajar.

Den stora frågan är ju varför det fortfarande är vinter?!! 😭 Om våren tar vid kanske jag orkar komma igång mer 😅

Jag rider min egna inte alls just nu, dels för att hon är dräktig och jag är mkt vinter skygg 🙄 utbildningshästen som jag egentligen rider 2-3dagar i veckan är nere på 1 ggr i veckan i enlighet med vad vi kommit överrens om. För jag vet hur jag är vintertid 😂 och ägaren är fantastisk och förstår!

Jobbets hästar kommer jag inte undan, men de blir också där mkt tömkörning och så istället om humöret svajar.

Den stora frågan är ju varför det fortfarande är vinter?!! 😭 Om våren tar vid kanske jag orkar komma igång mer 😅
Fick upp ett minne på facebook idag, där rider min granne på min häst i paddocken utan jacka. Det ska bli 19 minus i natt :wtf:

Jag rider inte heller. Jag bröt handleden för snart en månad sedan och är opererad. Förhoppningsvis kan jag börja rida nästa vecka igen.

Nä jag vet inte hur det går. Blir -24 här i natt. Så less.

Håller med om den stora frågan. Vad är detta?! 😭

Men det är förbundets regler, där har det också tagit längre tid för förslag att gå igenom. Lättridningen var t ex pilot först och tog flera år från förslag till genomförande men det kom ju till sist 👍
Men i distriktet (t ex lagserie och DM) har Mittsvenska som jag tillhör varit väldigt duktiga på att lyssna och försöka få till saker som ryttarna vill ha tycker jag
Det tog tid för vissa gamla och gammeldags profiler på förbundet tyckte det va skit och det va de öppna med.

Som skåning tycker jag att jag har rätt att kräva meteorologisk vår 15 februari, i fjol blev den några dagar försenad men annars är det bara 2018 av de senaste tio åren som drog ut på vintern genom större delen av mars. Och 2018 vet vi ju hur det utvecklades när våren väl kom... visserligen vill jag ha plusgrader men inte riktigt den ketchupeffekten.

Efter två långa trista veckor utan någon ridning pga snöeländet så ska jag försöka ta mig till ridhuset i morgon (och ev ut lite på gräset i en av hagarna på söndag), om inte kylan avskräcker mig igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka