Jag får upp 2 blingade araber som sitter och pratar i en bil![]()
Nämen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får upp 2 blingade araber som sitter och pratar i en bil![]()
Läste att dressyrens domares fokusområde för året är harmoni, känns som klokt och medvetet val i den tid vi är nu
Men jag blev nyfiken på vad som var i fokus 2025?
Och vad innebär fokus, är det att repetitionskursen handlar extra mycket om just det området och hur man ska tänka, kolla på det och bedöma det?
För fokusområde ändrar ju inte bedömningen liksom, utan det måste väl mer vara att man stärker kunskapen om just det området liksom?
Nämen!![]()
HästenVilket konto ligger det på? Jag följer ju både dig och hästen.
Hästen
Det är därför insta tycker du behöver se något nyttSå sjukt, den såg jag ju i går och har ju gillat oxå.
Nova har vilat två månader nuär inte alls sugen att sätta igång henne, åka till ridhuset och krångla. Så tänkte låta henne jobba lite på töm och lina någon dag i veckan i några veckor.
Så blev det idag. Hon var duktiglite busig men inget tok, mest ruska på huvet. Dubbade jumpaskor på, funkade ok men såklart inte helt bra.
Det får vara lite som det är nu några veckor till.
Visa bifogad fil 181175
Fick upp ett minne på facebook idag, där rider min granne på min häst i paddocken utan jacka. Det ska bli 19 minus i nattJag rider min egna inte alls just nu, dels för att hon är dräktig och jag är mkt vinter skyggutbildningshästen som jag egentligen rider 2-3dagar i veckan är nere på 1 ggr i veckan i enlighet med vad vi kommit överrens om. För jag vet hur jag är vintertid
och ägaren är fantastisk och förstår!
Jobbets hästar kommer jag inte undan, men de blir också där mkt tömkörning och så istället om humöret svajar.
Den stora frågan är ju varför det fortfarande är vinter?!!Om våren tar vid kanske jag orkar komma igång mer
![]()
Nä jag vet inte hur det går. Blir -24 här i natt. Så less.Jag rider min egna inte alls just nu, dels för att hon är dräktig och jag är mkt vinter skyggutbildningshästen som jag egentligen rider 2-3dagar i veckan är nere på 1 ggr i veckan i enlighet med vad vi kommit överrens om. För jag vet hur jag är vintertid
Jobbets hästar kommer jag inte undan, men de blir också där mkt tömkörning och så istället om humöret svajar.
Den stora frågan är ju varför det fortfarande är vinter?!!Om våren tar vid kanske jag orkar komma igång mer
![]()
Håller med om den stora frågan. Vad är detta?!Jag rider min egna inte alls just nu, dels för att hon är dräktig och jag är mkt vinter skyggutbildningshästen som jag egentligen rider 2-3dagar i veckan är nere på 1 ggr i veckan i enlighet med vad vi kommit överrens om. För jag vet hur jag är vintertid
![]()
En jävligt klassisk februari. Men vi har varit förskonade senaste åren så man har förträngt hur drygt det är.Håller med om den stora frågan. Vad är detta?!![]()
En jävligt klassisk februari. Men vi har varit förskonade senaste åren så man har förträngt hur drygt det är.
Det tog tid för vissa gamla och gammeldags profiler på förbundet tyckte det va skit och det va de öppna med.Men det är förbundets regler, där har det också tagit längre tid för förslag att gå igenom. Lättridningen var t ex pilot först och tog flera år från förslag till genomförande men det kom ju till sist
Men i distriktet (t ex lagserie och DM) har Mittsvenska som jag tillhör varit väldigt duktiga på att lyssna och försöka få till saker som ryttarna vill ha tycker jag
Jag tror att tanken är att det faktiskt till viss del ska ändra bedömningen, harmoniskt o mjukt belönas .För fokusområde ändrar ju inte bedömningen liksom, utan det måste väl mer vara att man stärker kunskapen om just det området liksom?
KL. som motvikt- jag tycker vädret är fantastiskt och hoppas det håller minst 3 v till.En jävligt klassisk februari. Men vi har varit förskonade senaste åren så man har förträngt hur drygt det är.
Is? Lera?KL. som motvikt- jag tycker vädret är fantastiskt och hoppas det håller minst 3 v till.Herregud vad är alternativet?
KL. som motvikt- jag tycker vädret är fantastiskt och hoppas det håller minst 3 v till.Herregud vad är alternativet?