Bukefalos 28 år!

dressyrtävling på islandsponny

angelaL

Trådstartare
Vad kan man ställa upp i för dressyrtälingar om amnhar en islandsponny och är över 18 el hur gammal man nu ska vara för att få tävla ponny?

Inte för att jag ska tävla,, men jag är nyfiken :confused:
 
Om man är över 18 år måste man väl tävla mot stora hästar? Eftersom man räknas som senior.. eller?
Annars kan man väl vara med i vilka tävlingar man vill, gäller bara att man har koll på traven
 
Många islandshästtävlingar har dressyr som en gren i programmet, där kan du tävla i den klass du är åldern för junior, ungdom eller vuxen.

Fördelen här är att man kan kompomera sitt eget dressyrprogram, eller så använder man ett färdigt L:C, L:B som man får omsätta i gångarter som passar hästen. Är ryttaren/hästen riktigt duktig, kan man ju tillämpa ett L:A. :D
 
Man får tävla mot stor-hästar då.
Men du kan ju vara med i princip var du vill, men det är ju bra att vara med i nån vanlig ridklubb då kanske..
Lycka till ifall du bestämmer dig föratt tävla ändå!!! :)
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 568
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 836
Senast: Valle
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp