Dricker väldigt mycket eller normalt?

RIA

Trådstartare
jag undrar om min pålla dricker väldigt mycket eller om det är helt normalt?

hon har en 10 liters hink ute i hagen som är tom varje dag-det kommer sättas ut en till i de närmsta dagarna. ska köpa en till.

inne har hon 2 st "transportkrubbor" att dricka ur, i de tillsammans får det plats 30 liter vatten. sedan har hon även en vattenkopp som jag vet att hon dricker ur när vattnet är slut i hinkarna.
när jag tar in henne så dricker hon upp en halv hink så då fyller jag på den igen.

så jag räknar med att hon dricker minst 50 liter vatten om dagen. är det helt normalt?

min förra kuse drack inte alls så här mycket vatten, men sen är ju alla hästar olika...

jag har hört talas om att de dricker mer vatten när de får salt men hon har ingen saltsten...
 
Sv: Dricker väldigt mycket eller normalt?

det är helt normalt att de dricker 50-60l vtten / dag, så du kan vara lugn:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 868
Senast: Dopy
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 976
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp