Bukefalos 28 år!

Drömmen om Att köpa gård?

Sv: Drömmen om Att köpa gård?

Aha, ok, en man ;)
Hoppas att han inte är så bitter som det låter i texterna ;)
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

Du får fortsätta uppdatering här sen då, när ni får mer info.


Det är gårdens andra visning som vi ska gå på. Men vi har varit och kollat på andra hus innan. Men ingen gård. Vi har inte kollat på så jättemånga hus dock.
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

Aha, ok, en man ;)
Hoppas att han inte är så bitter som det låter i texterna ;)

Inte när vi pratar iallafall. Men jag känner igen känslan av att bli lite bitter när man står vid sidan och ser något ske, något som man själv anser vara galenskap, och så får man inte så mycket gehör för sina egna, enligt en själv mer genomtänkta åsikter.
Händer mig själv titt som tätt på buke ;-)
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

Attans denna psykiska berg-och-dalbana. Trodde det var över, men inte riktigt än. Pratade med mäklaren idag igen och de högstbjudande hade dragit sig ur. Så nu är vi två med samma bud (om vi kan tänka oss att höja 50') och ev övervägande till vår fördel pga av att vi betonat att vi inte har bråttom med övertagandet. forts följer imorgon...

Hur går det??? :bump::bump:
Håller alla tummar för er :)
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

*suck* väntar fortfarande, mäklaren ringde igår. Säljarna verkar ha svårt att bestämma sig, iof försåligt eftersom vårat bud ligger 140' under utgångspris. Men frågan för deras del är väl om de vinner något på att vänta till hösten. Iof antagligen mer köpare men troligen mer gårdar som kommer ut. Sen har de "separerat" och som mäklaren nämnde så kan det vara en del kommunikationsproblem dem emellan både pga av att de inte bor ihop och pga annat :p Men han var ganska säker på att han skulle kunna lämna besked på måndag.
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

*kl*

Precis hemkommen från husvisning.
Det var 20 anmälda till visningen som var i söndags, och 13 anmälda till visningen idag.

Det var verkligen ett idylliskt läge. Ladan var imponerande, stor och rymlig, med tre våningar på sina ställen. Men stallet var på gränsen till lågt. Vi mätte till ca 2,2 m där det var lågt. men det var en del nivåskillnader.
Tror det måste vara 2,4 m har jag för mig.
Paddocken kan uppskattningsvis ha varit cm 15 x 25-30 m, så inte så stor.

Huset var sådär, bara första tanken. Stuprännor med mycket rost och läckage. Lite ruttna bräder på gamla husdelen. Rostangrepp på takskarven mellan taken, eller vad man ska säga.

Elen bestod av massa kontakter/förlängningssladdar som var uppsatta på väggarna lite här och där :eek:.
Anmärkning på golvet i köket, då de inte lagt golv under kyl och frys.
Annars var det slitna plastgolv i alla rum, utom i trappan upp och hallen där uppe, den var mer som en vind, ojämn och "smutsig".

Annars var det ju kakelugn i vardagsrum, sovrum och eldspis i det gamla köket. Och de ska gå att elda i alla tre.

Sen var det även lite anmärkning i grunden att det var fuktigt, viss del kunde inte kollad eftersom det inte gick att komma åt, men rekommenderades att kolla upp och öppna upp så man kommer åt det.

Jag vet inte om jag är bortskämd med att vara uppväxt i ett 80-talshus som är intakt. Det är inte massa skarvar och nivåskillnader vid trösklar/eller saknaden av trösklar. Inte massa hängande elkablar eller ojämna/skrynkliga plastgolv. Det känns liksom som att det ofta är halvdant gjort, och då har vi kollat på lite olika hus. Visst det har varit lite äldre hus, men att lägga ett snyggt och jämnt golv (förstår att det kan gå lite upp och ner på gamla hus, men just slätt liksom), eller anpassa trösklar, eller installera el borde väl gå ändå?

Som ni förstår blev jag lite tveksam, men samtidigt hade det kunnat bli riktigt fint där!
Mycket beror ju på priset, men det kom vi ju på nu när vi kom hem, att vi skulle frågat om någon lagt bud.
 
Sv: Drömmen om Att köpa gård?

Förlåt om jag tjatar :o
Är bara så nyfiken om hur det går för er!? :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 927
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 455
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 470
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp