heidi maria
Trådstartare
Hej! Jag har vääldigt specifika krav på täcke till åtminstone en av mina hästar, gärna de andra också. Därför undrar jag om någon känner till något täcke som möjligtvis skulle leva upp till min lilla lista:
- Fodrat med 100-200 g foder
- Inte fleecefodrat, utan blank insida som inte ger skav på bogar
- Halvhals! Våra hästar med långa manar skaver av manen som hänger ner närmare manken annars.
- Så rivstarkt som möjligt, då vi har en hagkompis som gärna river sönder täckena i småbitar = dyrt och alla våra halvhalstäcken är sönder=avskavd man av vanlig halsskärning
Inte fint.
Helst ska det inte kosta mer än 800-900 kr då vi har tre stycken hästar och därmed jäkla höga kostnader på täcken som ändå går sönder hela tiden
. Det får gärna vara jämna storlektar på det, dvs 130, 140, 150 osv istället för de vanliga, eftersom alla tre ligger mellan 135 och 145. 
Kom med tips!
- Fodrat med 100-200 g foder
- Inte fleecefodrat, utan blank insida som inte ger skav på bogar
- Halvhals! Våra hästar med långa manar skaver av manen som hänger ner närmare manken annars.
- Så rivstarkt som möjligt, då vi har en hagkompis som gärna river sönder täckena i småbitar = dyrt och alla våra halvhalstäcken är sönder=avskavd man av vanlig halsskärning
Helst ska det inte kosta mer än 800-900 kr då vi har tre stycken hästar och därmed jäkla höga kostnader på täcken som ändå går sönder hela tiden
Kom med tips!