Bukefalos 28 år!

Drunknad häst fastnade

Sv: Drunknad häst fastnade

usch.. d e ju sjukt....
Jag tycker att det är ägaren som ska ta upp den där stackaren, hästen är ju fortfarande hans :mad:
man kan ju inte bara lämna djuret sådär :mad:
 
Sv: Drunknad häst fastnade

hur kan man låta en drunknad häst ligga mitt i en å, där barn kan gå förbi? vad får de för bild av vårt samhälle när de får reda på att ingen vill ta upp hästen? skärpning, man får faktiskt ta ansvar själv som djurägare!
ingen skulle ju tillåta någon lägga en död häst i dikeskanten vid en väg, varför skulle det vara mer tillåtet bara för att den hamnat i en å?
jag skäms...
 
Sv: Drunknad häst fastnade

Allvarligt talat, ni bör inte döma någon innan ni har hört hela historien. Ta reda på fakta innan ni börjar anklaga den forna ägaren.
 
Sv: Drunknad häst fastnade

Jag fattar inte varför han inte gjorde nåt från början! Även fast den är död säjjer jag bara: STACKARS HÄST!
 
Sv: Drunknad häst fastnade

Åh, blir både arg och ledsen ! Respektlöst mot hästen! :(
 
Sv: Drunknad häst fastnade

Utifrån det som stog i artikeln brydde sig faktikst inte ägaren, han tycke jue att kraftverket eller vad det var skulle kunna ta hand om liket.

Jag hade aldrig, aldrig nånsin gått med på att inte hämta upp liket oavsvett vems häst det är. Det är fruktansvärt respektlöst! Låter vi alla människor som drunknat ligga kvar att guppa på vattenytan, eller ens på botten? Nej då ska det vara snabbt att ta hand om kroppen..!
 
Sv: Drunknad häst fastnade

Lozzan skrev:
Jag fattar inte varför han inte gjorde nåt från början! Även fast den är död säjjer jag bara: STACKARS HÄST!
Hästen behöver vi inte tycka synd om, den bryr sig inte längre. Jag tycker inte det är så otroligt allvarligt. De som har vattentäkt nedströms kanske kan vara upprörda. kanske är det svårt och farligt att bärga hästen?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 001
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 997
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 492
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp