DSG-tråden

Och nu verkar det som om jag blir med valp om två månader :)
Inte från den kull jag först hade tänkt - där blev det enbart hanvalpar- och jag vill ju ha en tik. Men det finns två kullar hos en annan uppfödare (varav en efter Charlie!) och där finns en liten tikvalp till mig. Härligt!
 
Och nu verkar det som om jag blir med valp om två månader :)
Inte från den kull jag först hade tänkt - där blev det enbart hanvalpar- och jag vill ju ha en tik. Men det finns två kullar hos en annan uppfödare (varav en efter Charlie!) och där finns en liten tikvalp till mig. Härligt!

Vad glad jag blir att det blir en valp :) tänkte på dig (och M :p) när hon uppdaterade under natten och utfallet blev bara hanar. Kändes som att det gick lite troll i ditt valpletande :o

Väntar med spänning på bild på den lille sen framöver :D
 
Vad glad jag blir att det blir en valp :) tänkte på dig (och M :p) när hon uppdaterade under natten och utfallet blev bara hanar. Kändes som att det gick lite troll i ditt valpletande :o

Väntar med spänning på bild på den lille sen framöver :D
Ja, så snygga valpar det blev i M:s kull - och så inte en enda tik!

Bild kommer på nya lilla livet - måste bara bestämma mig först vilken kull jag vill ha ifrån.
 
Nu är vår lilla tjej hemma :love:
Och snacka om att vara modig! Antingen så var S en mes, eller så är denna tjej stentuff. Totalt orädd, hoppar ner från soffan, morrar åt S när de leker dragkamp och bryr sig inte ett smack om katterna slår till henne lite med tassarna. S kunde man placera i soffan i säkert en månad innan hon vågade hoppa ner. Mycket praktiskt :D När S fick tillägelser av katterna så grät hon. Är verkligen en jättestor skillnad mellan dem.

S är väldigt glad över sin nya vän, tror hon har träningsvärk i svansen idag :D Igårkväll gick den nämligen konstant. Går man endast ut med H så blir S väldigt ledsen och hysteriskt glad när vi kommer tillbaka.

Inatt vaknade H 02, 04 och 05. Då var det full rulle, bita i håret, försöka hoppa upp på nattduksborden osv. Är ganska trött idag. Tufft att vara småbarnsförälder :p

http://forumbilder.se/G8M0J/img-3955
 
Nu är vår lilla tjej hemma :love:
Och snacka om att vara modig! Antingen så var S en mes, eller så är denna tjej stentuff. Totalt orädd, hoppar ner från soffan, morrar åt S när de leker dragkamp och bryr sig inte ett smack om katterna slår till henne lite med tassarna. S kunde man placera i soffan i säkert en månad innan hon vågade hoppa ner. Mycket praktiskt :D När S fick tillägelser av katterna så grät hon. Är verkligen en jättestor skillnad mellan dem.

S är väldigt glad över sin nya vän, tror hon har träningsvärk i svansen idag :D Igårkväll gick den nämligen konstant. Går man endast ut med H så blir S väldigt ledsen och hysteriskt glad när vi kommer tillbaka.

Inatt vaknade H 02, 04 och 05. Då var det full rulle, bita i håret, försöka hoppa upp på nattduksborden osv. Är ganska trött idag. Tufft att vara småbarnsförälder :p

http://forumbilder.se/G8M0J/img-3955

Sån liten cooling. Är hon brun eller trefärgad?
 
Jadu, säg det :p Hon är skriven som vit och röd :confused: Är trefärgad just nu, men det svarta verkar vara på väg bort.

Är det svarta täckhår är hon väl viltfärgad? :angel: låter som en diffusfärg men vitt och rött är tjusigt det med ;) Skönt hon inte var brun, hade blivit så avis då :p
 
Nu är vår lilla tjej hemma :love:
Och snacka om att vara modig! Antingen så var S en mes, eller så är denna tjej stentuff. Totalt orädd, hoppar ner från soffan, morrar åt S när de leker dragkamp och bryr sig inte ett smack om katterna slår till henne lite med tassarna. S kunde man placera i soffan i säkert en månad innan hon vågade hoppa ner. Mycket praktiskt :D När S fick tillägelser av katterna så grät hon. Är verkligen en jättestor skillnad mellan dem.

S är väldigt glad över sin nya vän, tror hon har träningsvärk i svansen idag :D Igårkväll gick den nämligen konstant. Går man endast ut med H så blir S väldigt ledsen och hysteriskt glad när vi kommer tillbaka.

Inatt vaknade H 02, 04 och 05. Då var det full rulle, bita i håret, försöka hoppa upp på nattduksborden osv. Är ganska trött idag. Tufft att vara småbarnsförälder :p

http://forumbilder.se/G8M0J/img-3955
Grattis till nya valpen! Vilket urgulligt huvud hon har :love:
Och så mysigt med två i soffan. Kul att de kommer så bra överens redan från början.
Hade ni den äldre med när ni hämtade valpen, eller fick hon stanna hemma?
 
Grattis till nya valpen! Vilket urgulligt huvud hon har :love:
Och så mysigt med två i soffan. Kul att de kommer så bra överens redan från början.
Hade ni den äldre med när ni hämtade valpen, eller fick hon stanna hemma?
Nä, hon fick stanna hemma. S hade blivit alldeles för ivrig om vi hade haft med henne. Tyckte det var bättre att valpen kunde vila lite innan det var dags för den stora omställningen. Tog cirka 50 minuter hem, sedan lät vi dem träffas utomhus först i en stund innan vi gick in i huset.

Har lagt ut bilder och filmer på min Instagram, heter Myrsorken där :)
 
Jag har ingen aning om hur det funkar :p Vi får väl se vad hon slutar som :)

Haha rött med svarta täckhår är vilt och rött utan svart är rött :D Ofta tycker jag det är så att har de inte så mycket svart försvinner det. Har en hund jag följt sedan liten som vart vilt som valp men nu syns inget svart kvar.

Spännande med färg :p hur eller hur, söt men ser bestämd ut ;)
 
Haha rött med svarta täckhår är vilt och rött utan svart är rött :D Ofta tycker jag det är så att har de inte så mycket svart försvinner det. Har en hund jag följt sedan liten som vart vilt som valp men nu syns inget svart kvar.

Spännande med färg :p hur eller hur, söt men ser bestämd ut ;)

Det finns två genetiskt olika färger hos DSG som båda kallas och registreras röd. Den ena är recessiv röd där svarta strån saknas helt. Den andra är egentligen sobel (genetisk Ay) men har aldrig kallats för det i rasen. Denna röda färg (sobel) kan ha olika mycket svarta strån, från ganska mycket svart till i stort sett inga synliga svarta strån. Viltfärg hos DSG är en annan färg (genetisk Aw). Utan att gentesta kan det vara svårt att skilja på sobel med mycket svarta strån och viltfärg och många DSG är felregistrerade, men det spelar ingen som helst roll eftersom alla färger är godkända i rasen. Kolblakkurs valp är alltså inte viltfärgad utan röd (fast egentligen sobel). :D
 
Det finns två genetiskt olika färger hos DSG som båda kallas och registreras röd. Den ena är recessiv röd där svarta strån saknas helt. Den andra är egentligen sobel (genetisk Ay) men har aldrig kallats för det i rasen. Denna röda färg (sobel) kan ha olika mycket svarta strån, från ganska mycket svart till i stort sett inga synliga svarta strån. Viltfärg hos DSG är en annan färg (genetisk Aw). Utan att gentesta kan det vara svårt att skilja på sobel med mycket svarta strån och viltfärg och många DSG är felregistrerade, men det spelar ingen som helst roll eftersom alla färger är godkända i rasen. Kolblakkurs valp är alltså inte viltfärgad utan röd (fast egentligen sobel). :D

Aha intressant, tack! :) då har jag lärt mig nått nytt ;)
 
Här hemma går allt fortsatt bra :) S är väldigt snäll och förlåtande mot H, låter henne bita och dra henne i skinnet. S säger dock till när det blir lite väl mycket. Dock så verkar S inte förstå om hon är storasyster eller mamma, så hon har satt lite mjölk O_o H har försökt sutta några gånger, men inget kommer ut. Hoppas S sinar lika snabbt igen.

http://forumbilder.se/G8M6T/img-4002
Så fin bild :love:
Här får Disa vänta några veckor till innan hon får sin nya kompis. Om två veckor ska jag hälsa på uppfödaren och bestämma vilken valp jag vill ha.
 
Anmälde till rasspecialen idag. Totalt 8 starter ska jag göra med två hundar :rofl: Kommer vara så trött. Ska starta Betty i lydnad (startklass), agility (ho+ag) och rallylydnad (avancerad) och Bettys mamma Siri :love: i samma klasser förutom rallyn där hon går i fortsättning. Ska bli så himla kul, får hem henne på onsdagen den veckan specialen är och tänkte känna lite på henne torsdagen och sen på fredagen kör det igång :D Kan bli spännande!
 
Anmälde till rasspecialen idag. Totalt 8 starter ska jag göra med två hundar :rofl: Kommer vara så trött. Ska starta Betty i lydnad (startklass), agility (ho+ag) och rallylydnad (avancerad) och Bettys mamma Siri :love: i samma klasser förutom rallyn där hon går i fortsättning. Ska bli så himla kul, får hem henne på onsdagen den veckan specialen är och tänkte känna lite på henne torsdagen och sen på fredagen kör det igång :D Kan bli spännande!
Ah, blir nästan avis på att jag inte har möjlighet att åka dit! Men det blir lite väl långt att köra + att jag råkar fylla år just den helgen och släktingar förväntar sig att jag ska ha kalas :D
Hoppas det går bra för dig. Kul att du ska tävla med två hundar!
 
En vecka sedan min senaste uppdatering. Det går fortfarande fantastiskt bra mellan dem. S är väldigt glad över sin lilla H. Lek i cirka 30 minuter, sedan är det vila en timme, sedan lek i 30 minuter och så rullar det på hela dagarna.
Måste komma ihåg att anmäla till höstens kurser. Skippar rallylydnaden och tar fortsättningskursen för unghundar istället. Tar rallylydnaden efter den. Antar att det blir en valpkurs för H också.

19275172_1043862492414539_5142284976962448974_n.jpg

19399847_1045386295595492_2336512807588931133_n.jpg
 
Ah, blir nästan avis på att jag inte har möjlighet att åka dit! Men det blir lite väl långt att köra + att jag råkar fylla år just den helgen och släktingar förväntar sig att jag ska ha kalas :D
Hoppas det går bra för dig. Kul att du ska tävla med två hundar!

Du får satsa på nästa år helt enkelt :D
Annars får du bjuda med hela släkten :idea:

Ska bli väldigt spännande, Betty är ju den enda hunden jag "kört" så ska bli spännande :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: dpmatte
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 813
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 009
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp