”Du måste fråga om du inte kan!”

Fick en rejäl känga av en kollega för att jag gjort en arbetsrelaterad miss. Av två val hade jag kryssat i fel i ett av våra program. 50% chans alltså. I mitt tycke ett mindre misstag, inget som gått ut över någon annan på något sätt, men ändå en miss såklart.

Kollegan å sin sida blev rätt upprörd över missen och var klar med att det var väldigt fel av mig och att jag MÅSTE fråga om hjälp vid minsta osäkerhet.

Jag kände mig osäker när jag utförde arbetsuppgiften faktisk, vilket ledde till att jag bad om hjälp. Och ändå blev det fel. Jag vet inte varför min kollega förutsatte att jag inte bett om hjälp, jag ber alltid om hjälp vid osäkerhet liksom, jag har ju för fan fått kritik för att be om hjälp för ofta t.o.m.

Men det var mitt fel ändå att det blivit fel. Jag borde frågat någon annan som kunde istället. 🤷‍♀️
 

Blev någon levande varelse skadad? Förlorade verksamheten/företaget en massa pengar?

Om du kan svara nej på frågorna ovan, är det bara att skaka av sig kritiken. Alla gör misstag och du gjorde ditt bästa t.o.m. frågade en kollega när du var osäker.
 
Blev någon levande varelse skadad? Förlorade verksamheten/företaget en massa pengar?

Om du kan svara nej på frågorna ovan, är det bara att skaka av sig kritiken. Alla gör misstag och du gjorde ditt bästa t.o.m. frågade en kollega när du var osäker.
Nej, det blir mest fel i statistiken. Jag tar dock lätt åt mig, speciellt vid sådana utskällningar. Det är inte den enda jag fått sista tiden heller. 🤷‍♀️
Din arbetsplats verkar inte så trevlig @Sasse
Det har varit bättre, men flera månaders fullständig kaos på arbetsplatsen börjar ta ut sin rätt. Folk går på knäna, de flesta har någon form av utmattningssyndrom, det är ett under att ingen gått in i väggen än. Jag vet att min kollega mår dåligt, även om jag tycker hen kunde varit mer pedagogisk.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 137
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick för en tid sedan höra av min chef att jag skulle sluta ställa frågor och be mina kollegor om hjälp med olika saker, för flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Myzan87
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 898
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp