"Du SER UT att vara lågbegåvad!" *gnälltråd*

@whwycd , nej jag uppfattade inte det som att du hade problem med lågbegåvad i sig utan jag uppfattade det som att du blev upprörd över läkarens oerhört klumpiga uttalande, med all rätt. Jag syftade på andra inlägg där jag uppfattade som att lågbegåvad i sig var något negativt, och det anser jag inte att det är.

Haha! :rofl:
Skickade meddelande från lul.se och bad dem att hjälpa mig till rätt instans med mitt ärende, MEN naturligtvis glömde jag att tala om vilken tid, och vilken läkare det gällde :banghead::laugh:
Nåja. Jag skrev också att jag önskar återkoppling, så då får jag väl ta det därifrån...nu är det i alla fall gjort. :devil:

Men skicka ett till avdelningschefen (mejladressen jag gav dig).

Ärendet skickades direkt till patientnämnden. Jag lär behöva kontakta dem med kompletteringar (typ vem, var, när, hur - sådana där grundläggande saker) men ändå :)
Bra att de verkar ta dig på allvar, sådan behandling ska man inte behövas utsättas för. Hemsk människa du träffade.

Jag är boostad! :D Tandpsykologen sa idag att "ja jag ser ju på dig att du förstår precis hur jag menar - förstod redan igår när vi sågs att du är otroligt klartänkt och klok så jag är glad att du får den här chansen, för den förtjänar du! :)" :rofl::love: :D

Nä, bara förkortat - tandläkarpsykolog ;) (så det är inte tänderna som behöver terapin, det är jag! Så att tänderna kan få sin behandling sedan... :p )

@mandalaki - måste bli en dundersuccé? Släng dig i väggen "mannen som talar med hundar"! här har vi "mannen som talar med tänder!" liksom... :idea:
Undrar om han ställer upp på konceptet så jag kan bli rik? :bump:

För någon timme sedan ringde läkaren (...) och sa att hon hade gjort tillägg i intyget och så skulle hon skicka det till mig så jag får se det.
Sedan ringde de från patientnämnden - de skulle kontakta sjukhusledningen och begära ett utlåtande...
En ursäkt är inte mycket värd så är det bara det de kommer med så tänker jag då inte nöja mig med det.
Någon form av konsekvens vore ju lämplig. ..även om det för dem kanske "var en skitsak"...
Hon från pat.nämnden var i alla fall helt på min sida och höll med om att det var helt uppåt väggarna tokigt att en läkare uttrycker sig så otroligt dumt..
Jag sa "detta var vad jag fick höra i skolan, av små barnungar...inget man ska behöva höra från en vuxen som dels ska vara professionell och dels jobbar med personer som redan mår dåligt (inte allt för sällan p.g.a mobbing) :mad:

kl svar på trådstarten.
Jag blev helt paff när jag läste ditt inlägg. Trodde du menade lågutbildad, var tvungen att läsa flera gånger.
Vad trist att du blivit bemött på det där sättet. Och i samband med din historia av att vara mobbad/utstött, så måste de ha dragit fram en massa groll från ditt tidigare liv. Hoppas det löser sig för dig.

Jag vet, det är helt galet! Jag undrar om de tittar på social kompetens när de anställer läkare? Eller vad kollar de efter? (ingenting? "första bästa"?
Jag höll på att bryta ihop när jag pratade med hon som ringde från pat.nämnden...så otroligt jobbigt. Man känner sig så liten i kontakt med myndigheter! Oavsett om de är på ens sida eller inte...
Ska träffa psykologen imorgon, får se vad hon säger om allt detta :(

Visst är det ett brott mot sekretesslagen om läkare (ja, samma) tar oönskad kontakt med mig när det är "obehöriga" i närheten?
Stod och väntade på psykologen i väntrummet (där fanns andra patienter) och då kom hon fram till mig och pratade om mitt intyg o.s.v...kändes ju bra :crazy: (personen jag antar att hon skulle träffa stid bredvid typ) :(

Visst är det ett brott mot sekretesslagen om läkare (ja, samma) tar oönskad kontakt med mig när det är "obehöriga" i närheten?
Stod och väntade på psykologen i väntrummet (där fanns andra patienter) och då kom hon fram till mig och pratade om mitt intyg o.s.v...kändes ju bra :crazy: (personen jag antar att hon skulle träffa stid bredvid typ) :(
Det blir värre och värre. Det där ska du komplettera din anmälan med tycker jag.
Vilket pucko!!! :banghead: :banghead:

Sa hon något känsligt då? Jag hade nog inte reagerat om det var rätt harmlösa uppgifter hon pratat om.

Då ska jag VERKLIGEN göra det! :mad: förbaskade jäkla satmara! :mad::mad::mad:
Psykologen sa att det finns andra läkare, men att hon var den enda fasta anställda...billig arbetskraft?! :devil:

@mandalaki - hon pratade bland annat om intyget till försäkringskassan. Hade hon sagt "hej, hur mår du?" Hade det kanske varit en annan sak. Intyg o.s.v är ju inget som någon annan har med att göra. Så känner jag i alla fall...

Senast ändrad:
Men vad är det egentligen som läkaren vill uppnå med ett sådant här test? Nu har jag svårt att tänka mig att någon som inte tidigare känt sig begränsad av sin intelligenskvot verkligen skulle visa sig vara lågbegåvad. Och om det var så ser jag inte heller hur man skulle hjälpas av att få veta att man är lågbegåvad om det nu inte skulle trolla fram ett batteri av olika hjälpmedel för att man bättre ska förstå sin vardag och det har jag svårt att tänka mig. Man är ju samma person som före testet och har man inte upplevt problem tidigare så ser jag inte vad en IQ- siffra skulle kunna ge. Annat än sämre självkänsla. Jag skulle fundera noga på vad resultatet av testet skulle kunna innebära för mig i framtiden innan jag tog testet. Och träffade jag läkaren igen hade jag antagligen inte varit en bättre människa än att jag hade kommenterat att just formen på den läkarens näsa tyder på vissa beteendestörningar.

Det kan vara lättare att skriva ett hållbart intyg gällande aktivitetsbidrag, om det finns mer objektiva fakta, som exempelvis tester.
Nej, så uttrycker man sig inte.
Men "det ser ut att vara" behöver ju inte vara baserat på verkligt utseende (om vi för en stund glömmer Laas relevanta inlägg) utan kan vara ett uttryck som används i stället för "det verkar som" och kan då vara baserat på exempelvis tidigare journaluppgifter.

• Gilla
Reactions: Sar
@mandalaki - hon pratade bland annat om intyget till försäkringskassan. Hade hon sagt "hej, hur mår du?" Hade det kanske varit en annan sak. Intyg o.s.v är ju inget som någon annan har med att göra. Så känner jag i alla fall...

Om hon inte hade sagt mitt för- och efternamn och inte angav specifika diagnoser eller mediciner - då hade jag nog inte brytt mig. Inte värre än när man får vänta på sina mediciner på apoteket och de ropar upp en med namn (vilket jag iofs har stört mig lite på ibland men nu har de slutat med det, på mitt apotek).

Aldrig varit med om att de ropat upp namn på apotek? Där är "jag" bara ett nummer...
Jag kanske är känslig vad gäller min integritet (stavas?) jag vet inte. Men jag har faktiskt aldrig varit med om att sjukvårdspersonal gjort mer än hälsat (mer eller mindre diskret - allt från ögonkontakt till ett vanligt hej typ) och för mig är det ok - men att ta upp saker som ingen annan har med att göra, inofficiellt offentligt i sin "professionella" roll...näe.
Men om det är ok (enligt lag) så...

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 012
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka