GotAsecret
Trådstartare
Är det ditt standardsvar i mina trådar?Kedjeanalys!
Hur skulle en sådan hjälpa nu menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det ditt standardsvar i mina trådar?Kedjeanalys!
Suck. Nu på dansen insåg jag att kommentaren påverkade mig mer än jag troddejag hänger verkligen inte med på passet, men det har inte stört mig nämnvärt förrän nu
Jag vet att jag har andra förutsättningar och att det försvårar för mig. Men jag försöker, gör mitt bästa och är ändå med hela timmen, men nu känns det som att jag stör alla andra när jag inte hänger med, att de (och även instruktörerna) tycker att jag borde hålla mig undan!även om det förmodligen inte är så...så nu känner jag bara för att ge upp!!
(men jag ska inte det! Jag har hittills inte slagit ner, krockat eller snubblat på någon, och trots allt märker jag ju att det faktiskt går bättre och bättre...) å andra sidan fullständigt vägrar jag att unna henne det. Dock kanske det är något att ta med i kontakten till lämplig person? Hur hårt det faktiskt slog mot mitt liv - som faktiskt har ordnat upp sig? Typ...
Jäkla pisskärring!(å andra sidan hade hon definitivt inte klarat passet nå bättre hon heller
)
Min tanke var att om man se det som en uppgift att lösa, försöker analysera de alternativ man har och vad de leder till, blir det mindre personligt och lättare att hantera.Är det ditt standardsvar i mina trådar?
Hur skulle en sådan hjälpa nu menar du?
Det är ju det jag fått i tråden härMin tanke var att om man se det som en uppgift att lösa, försöker analysera de alternativ man har och vad de leder till, blir det mindre personligt och lättare att hantera.
Men koordination har inte med intelligens att göra...Precis! Jag hade ju samma förutsättningar idag, som alla andra gånger. Men samtidigt kunde jag inte hindra tankarna på det. Däremot lät jag dem faktiskt inte ta över!
När jag "misslyckades" på dansen och tanken på "hon har nog rätt..." dök upp så testade jag igen - och då gick det faktiskt hyfsat!så inga tankar hindrade mig under passet, men efteråt blev de lite svårare att slå undan och känslan fanns ändå där. Tills dess att jag skrev det långa, röriga, inlägget och istället fylldes med en otrolig energi av ilska, glädje och styrka. För att jag kan. Och jag vill! Så det så.
![]()
Nä, det vet jag ju, att danspassen inte är för svåra för mig p.g.a "bristande intelligens", utan allt annat runtomkring. Vilket ju inte är så konstigtMen koordination har inte med intelligens att göra...
Jag är rätt övertygad om att lågbegåvning inte är ett av dina problem, iaf om man ska döma av ditt sätt att uttrycka dig i skriftrelevansen i förhållande till dig är icke-existerande, det är ett diskussionsforum och tråden spinner vidare på undertrådar. Jag motsätter mig den, enligt mig grava felbenämningen, med att länka nazism och judeutrotning och det faktum att man faktiskt kan se tydliga utseendemässiga tecken på lågbegåvning hos en del personer.
...och nu sa pojkvännen att han visst ska träffa henne ocksåHan har tid hos henne på fredag. Men tills dess lär jag ha kunnat agera på något vis, så då kanske han slipper henne?
(han skulle i alla fall omboka då tiden inte passade, men han lär ju inte kunna avboka för "jag har hört att hon är hemsk, så henne vill jag inte träffa"? Däremot hade JAG lätt kunnat sagt det om jag nu någonsin skulle få en tid hos henne igen
![]()
Min första reaktion var "What the fuck! den människan har inte läst ett enda av dina inlägg!"
JO det kan man.(han skulle i alla fall omboka då tiden inte passade, men han lär ju inte kunna avboka för "jag har hört att hon är hemsk, så henne vill jag inte träffa"? Däremot hade JAG lätt kunnat sagt det om jag nu någonsin skulle få en tid hos henne igen![]()
Jag tycker du överdriver stort med det där att kunna se på olika drag att man är lågt begåvad. Snarare är det så att vissa drag hänger samman med sjukdomar där ett av symptomen är låg begåvning, till exempel att vara mongoloid. För visso kan jag inte utesluta att vissa drag har med låg/hög intelligens att göra, men då ligger det liksom inom normalnivån och behöver knappast testas av läkare. Det är liksom inget sjukdomstillstånd att vara lägre begåvad, vissa är helt enkelt helt naturligt icke högt begåvade.
Det är heller inte konstigt att koppla det med nazismen, nazismen höll på med den typen av "bullshit". Om man som läkare går på utseende och skelning och beställer ett intelligenstest så är man inkompetent, möjligen är det rimligt på personens uppträdande.
Jodå, han har all rätt att byta läkare av den anledningen. Däremot kanske det inte finns någon annan just nu (vet inte hur välbemannad "din" mottagning är), och att han därför får vänta tills någon annan är i tjänst....och nu sa pojkvännen att han visst ska träffa henne ocksåHan har tid hos henne på fredag. Men tills dess lär jag ha kunnat agera på något vis, så då kanske han slipper henne?
(han skulle i alla fall omboka då tiden inte passade, men han lär ju inte kunna avboka för "jag har hört att hon är hemsk, så henne vill jag inte träffa"? Däremot hade JAG lätt kunnat sagt det om jag nu någonsin skulle få en tid hos henne igen
![]()