GotAsecret
Trådstartare
Förresten, vad betyder "chromosom patologi"? (Skrivet i intyget, psykologen skrev ut det åt mig)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förresten, vad betyder "chromosom patologi"? (Skrivet i intyget, psykologen skrev ut det åt mig)
AhaJa då kanske det är ADHD:n...kanske
Nu har hon sett papper på det vet jag i alla fall. Men jag fick remissbekräftelse om något sådant så jag antar att det är något som är lika bra att de kollar upp. Typ.
(om hon nu fortfarande anser det nödvändigt, och inte kan nöja sig med ADHD o.s.v)
Fragile X?
Det testades min son för. En del syns det mycket på, andra knappt inte alls.
Varken ADHD eller Asperger beror väl såvitt känt inte på kromosomavvikelse?AhaJa då kanske det är ADHD:n...kanske
Nu har hon sett papper på det vet jag i alla fall. Men jag fick remissbekräftelse om något sådant så jag antar att det är något som är lika bra att de kollar upp. Typ.
(om hon nu fortfarande anser det nödvändigt, och inte kan nöja sig med ADHD o.s.v)
Men du berättade nånting med ditt skelett - och med hjärtat och kanske även fler grejer. Som jag minns det förklarade Cilla det medicinska för dig.Njaaa...inte helt normal, född med hjärtfel (Blue Baby) och ja...jag gissar att jag var tämligen blå när de väl fick ut mig...?
Men NU är jag INTE blå! Så det kan ju inte ha varit det hon menade heller...![]()
Varken ADHD eller Asperger beror väl såvitt känt inte på kromosomavvikelse?
Jag tror hursomhelst inte att det var vad läkaren var ute efter här.Dom har inte hittat orsaken till autism, men det förekommer kromosomavvikelser och dom tror att det är en del av det hela. Men inte att det bara är det som ger funktionshindret. Men man kollar kromosomerna och ser om det kan ge en förklaring.
Njaaa...inte helt normal, född med hjärtfel (Blue Baby) och ja...jag gissar att jag var tämligen blå när de väl fick ut mig...?
Men NU är jag INTE blå! Så det kan ju inte ha varit det hon menade heller...
Haha...läste på GUCH nu...med min "födselproblematik" är det tämligen vanligt att man har Downs. Inget jag känner till för egen del. EDS däremot.
Aja, de får väl undersöka lite till då, så länge de inte är dumma!![]()
Jag tror hursomhelst inte att det var vad läkaren var ute efter här.
Hon trodde inte att jag hade ADHD p.g.a att hon inte kunde se utredningen (gjordes i Nyköping 2008) så det var nog inte det heller.@whwycd
Jag glömde ju totalt bort att min son även har adhd och han har rätt nyligen blivit klar med sitt begåvningstest, för att se om han hade en utvecklingsstörning.
Så det kan hända läkaren sa så pga din adhd.
Hon trodde inte att jag hade ADHD p.g.a att hon inte kunde se utredningen (gjordes i Nyköping 2008) så det var nog inte det heller.
Men nu är jag ju jättenyfiken!![]()
Som jag minns det så beskrev du dig lite humoristiskt som ett medicinskt fenomen, du hade hjärtfel, knasigheter med skelettets ben, nånting typ att du var född med bruten rygg eller något annat drastiskt.Njaaa...inte helt normal, född med hjärtfel (Blue Baby) och ja...jag gissar att jag var tämligen blå när de väl fick ut mig...?
Men NU är jag INTE blå! Så det kan ju inte ha varit det hon menade heller...
Haha...läste på GUCH nu...med min "födselproblematik" är det tämligen vanligt att man har Downs. Inget jag känner till för egen del. EDS däremot.
Aja, de får väl undersöka lite till då, så länge de inte är dumma!
...å andra sidan vore det kanske kul att kunna fortsätta vara ett mysterium?
Edit igen: Kan mycket väl finnas en kromosomrubbning nu när jag läser. Men lider JAG av den? Nope.
Lider omgivningen av den? Nope.
Spela roll då? Nope.