Dubbla handfat i badrum

Jag kollade nu på pris och vitt standardkakel 15x15 kan man köpa för 59 kr/kvm, 15x15 storlek (6"x6") har använts sedan 1800-talet :)
 
Jag kollade nu på pris och vitt standardkakel 15x15 kan man köpa för 59 kr/kvm, 15x15 storlek (6"x6") har använts sedan 1800-talet :)
Vilket inlägg svarar du på nu? Om man kollar vad TS har skrivit så är det ju inte alls vitt 15x15-kakel som är på tapeten utan "ljusgrått med kalkstenskänsla" så vad standardkakel kostar spelar väl ingen roll?
 
Vilket inlägg svarar du på nu? Om man kollar vad TS har skrivit så är det ju inte alls vitt 15x15-kakel som är på tapeten utan "ljusgrått med kalkstenskänsla" så vad standardkakel kostar spelar väl ingen roll?
TS ville även ha input på val av kakel och klinker som är tidlösa, jag har skrivit om min syn på saken :)
 
Vi håller på att renovera badrum just nu och har också noterat att det verkar poppis med två handfat, och har inte begripit varför man ska ha det :p Tänker också mest på ytterligare ett handfat att städa :D

Men å andra sidan är det mycket med moderna hus, inredning och planlösningar jag inte begriper mig på :D
 
Men å andra sidan är det mycket med moderna hus, inredning och planlösningar jag inte begriper mig på :D
Jag bytte ett badkar mot en dusch förra året. Säljaren tyckte att jag absolut skulle ha en dusch med både ett fast högt duschhuvud och ett vanligt löst. Han sade att det var populärt och det var ju inte i vägen om jag inte använde det. Jag ville bara ha ett vanligt löstagbart och justerbart i höjd och då jag inte har några flyttplaner så gjorde jag som jag ville.
Varför skulle jag köpa och installera något jag inte kommer använda? Men säljaren var ändå oförstående.
 
Jag bytte ett badkar mot en dusch förra året. Säljaren tyckte att jag absolut skulle ha en dusch med både ett fast högt duschhuvud och ett vanligt löst. Han sade att det var populärt och det var ju inte i vägen om jag inte använde det. Jag ville bara ha ett vanligt löstagbart och justerbart i höjd och då jag inte har några flyttplaner så gjorde jag som jag ville.
Varför skulle jag köpa och installera något jag inte kommer använda? Men säljaren var ändå oförstående.
Folk som säljer badrum verkar enligt våra erfarenheter inte vara de skarpaste hjärnorna på planeten.

Vi tillbringade över 2.5h med en säljare på en av de större kedjorna och ritade och valde inredning för över €10.000. Vi fick med oss offerten hem och väntade sedan förgäves på offerten för byggande. Fast vi försökte flera gånger hörde vi aldrig mer av dem igen.

På ett annat ställe gick vi omkring i deras väldigt öppna showrum i 1.5h utan att en enda person utom städerskan/ receptionisten sa ett pip till oss. Vi gav upp.

På ett tredje som var helt tomt på folk bad de oss boka tid.

Fjärde gången gillt på ett ställe lång från där vi bort fick vi service och råd som man kan förvänta sig och det är även därifrån det mesta i vårt badrum och toaletter nu kommer ifrån.

Så här när badrummet och ena toan är helt färdiga är jag dock sjukt tacksam att första stället dissade oss. Om vi anlitat dem hade vi garanterat haft ett badrum enligt hans tycke och smak. Det vi nu har har vi själva satt ihop med en försäljare som lät oss leda diskussionen 😃
 
Vi hade dubbla handfat i vårt förra hus och var så nöjda att när vi flyttade och renoverade badrummet i nya huset gjorde vi samma lösning.

tycker framförallt det är väldigt skönt på morgonen när det ska borstas tänder, tvättas ansikten osv samtidigt. Men då är vi två vuxna och två barn som delar badrum.
 
Fullständigt OT men...
I farmor och farfars hus som de byggde på 50-talet hade de handfat i sovrummen.

Tyckte det verkade knasigt men kom på att det ju var jättepraktiskt.
Fanns vatten om man ville dricka på natten och man ockuperade inte badrummet när man skulle borsta tänderna. Gick att raggarduscha också, dvs snabb tvätt av ansikte och armhålor
 
Vi har två handfat i stora badrummet, jag hade nog inte satt in två om vi hade renoverat idag. Nu var det två när vi köpte huset så de har fått vara kvar. Ungdomarna kan absolut inte tänka sig att vara där inne samtidigt så för deras del är det inte nödvändigt. Kan se en fördel med två om man bara har ett badrum och även med små barn, men annars så upplever jag mest att det bara är en massa att städa...
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vi har ett handfat med dubbla hoar i vårt stora badrum (8 kvm). Det är jättepraktiskt och får lätt plats utan att det blir trångt. Eftersom vi inte har något mer badrum utan bara en gäst-wc så tror jag att vi kommer vinna på att ha detta ”familjeanpassat” när barnen blir större. Jag tror inte antalet handfat påverkar värdet alls utan jag har bara gått på vad jag såg som praktiskt för oss. Det tar ingen extra tid att städa.

Här är den enda vettiga bilden jag hittar. Den är tagen precis efter att hantverkarna slutfört och åkt, så det är väldigt kalt. Det är klassiskt vitt kakel 15x15 cm på väggarna (och på badkarskanten) och på golvet ljusgrå hexagonklinker med betongkänsla.

A9126031-4F13-4BBD-8CF1-5D87D74AB552.jpeg
 
Ett eller två handfat har ingen betydelse vid försäljning. Det är en sådan liten detalj för de allra flesta.
Både dubbla handfat och klinker på vägg känns trendigt just nu, men kommer knappast bli hopplöst omodernt i nära framtid.
 
Jag tycker varken det är snyggt eller praktiskt med dubbla handfat. Bara mer att städa och hålla efter.
Vi är två vuxna utan barn och föredrar att vara en i taget i badrummet.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Att ha ett eller tva handfat i ett badrum beror ju ocksa pa hur stort rummet ar. Om rummet ar stort nog for dubbla handfat med skap under ar det otroligt praktiskt da ja var och en far sina egna lador och kan ha sina egna grejor staende vid handfatet. (och stada sitt eget utrymme;))
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
Hemmet Sambon och jag är i ett vägskäl... boendesituation Vi hyr just nu ett hus privat, utan kontrakt och vi har fyllt huset med våra egna...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Seabaz
·
Hemmet Vi ska snart flytta och jag vill renovera källaren i nya huset. Det kommer vara tvättstuga, förvaring och badrum(som det är redan). Jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 474
Senast: Eli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp