Duktiga islandsmänniskor

Sv: Duktiga islandsmänniskor

Griffin Island är en riktigt kort sadel som dessutom är mkt prisvärd genom att den är i syntet.
 
Sv: Duktiga islandsmänniskor

Kunde tyvärr inte se bilden på hästen men av beskrivningen tycker jag att det låter som att den kan se ut lite som en av mina hästar... Överbyggd med svank o kort anläggningsyta? Jag fick hjälp av sadelutprovare på Mustang i Märsta o hade tur. Jag kom billigt undan o fick köpa en begagnad Hubertus sadel (dressyr). Den har en svängd bom o ligger inte o trycker baktill som andra sadlar har en tendens att göra på honom.

Ett annat tips på dressyrsadel m svängd bom o kort anläggningsyta är "prestige". De är lite tjockare så man sitter inte riktigt lika nära hästen.Smaksak vilket som är bäst. De finns i några olika modeller o sittytan är stor i förhållande till anläggningsytan.

LYCKA TILL!!!
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 525
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 223
Senast: incognito
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Zizzy
·
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp