dum fråga om karens

_Runaway_

Trådstartare
Kan någon förklara varför hästar som fått (tex) fenylbutazon inte får gå till livsmedelsslakt, men får starta efter 14 dygn? Om nu medlet har gått ur kroppen efter 14 dygn, varför tillåter man inte att dessa hästar kan bli livsmedel flera år efter behandlingen?

Sv: dum fråga om karens

preparatet finns kvar i kroppen och påverkar köttet negativt för all framtid, men efter 14 dygn har verkan slutat och hästen kan ej prestera annorlunda pga preparatet.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 629
Senast: Idaw83
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 510
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
416
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka